آمادگی ملی در برابر سیل

آمادگی ملی در برابر سیل


احتمال وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها؛ این پیش‌بینی سه‌روز قبل سازمان هواشناسی كشور درباره وضع هوای امروز بود.
این سازمان از همان روز توصیه كرد برای این كه سیلاب احتمالی كمترین آسیب را بر استان‌های در معرض خطر یعنی لرستان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و كهگیلویه و بویراحمد وارد كند، مردم و مسؤولان این استان‌ها باید مدیریت سدها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفر‌های غیرضروری را در دستور كار قرار دهند.
هشدارهای سازمان هواشناسی و تجربه سیل نوروز، مدیران اجرایی كشور را بر آن داشت تا تمهیدات لازم را برای ارتقای آمادگی در برابر خطر سیل انجام دهند.
 این را می‌توان از صحبت‌های دو روز پیش مدیركل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در گفت‌وگو با ایسنا برداشت كرد، مصاحبه‌ای كه میثم جعفرزاده در آن گفت: چهار روز است كه در حوزه آب و برق در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌ایم و به تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌ها و استانداری‌های در معرض خطر سیل نیز اطلاعات لازم را منتقل كرده‌ایم.
دیروز نیز معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از شناسایی نقاط آسیب‌پذیر پنج استان چهارمحال و بختیاری، كهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خوزستان و لرستان خبر داد.
حامد سجادی در این باره به ایرنا گفت: انبارهای امدادی تمام شعب این استان‌ها با ۲۲ قلم از وسایل مورد نیاز مردم پر شده و به همه تیم‌های عملیاتی استان‌های یادشده دستور آماده‌باش كامل داده شده است.