نسخه Pdf

عیدبازی

معرفی چند بازی برای تعطیلات نوروز

عیدبازی

انتخاب بازی شاید در مرحله اول آنقدر سخت و پیچیده نباشد و با دیدن شخصیت‌‌های یك بازی مجذوب آن شویم و خیلی راحت دانلودشان كنیم و بازی كنیم؛ اما در حین بازی از آن خوشمان نیاید و راحت حذفش كنیم؛ اما باز هم یك نیمچه ناراحتی ته دلمان می‌ماند. ما با یک كارشناس بازی صحبت كرده‌ایم و چند بازی خوب و معروف برای معرفی گرفته‌ایم كه در ادامه برای شما هم می‌گوییم.

مهندس علی قاسم زاده

Untitled Goose Game 
«یک بازی بی‌عنوان»
اگر كه احیانا خدای ناکرده تنتان برای آزار  و اذیت مردم می‌خارد این بازی خوراك شماست!
چندسالی از زمان محبوبیت بازی‌های شبیه‌سازی می‌گذرد اما این بازی با قرار دادن شما در نقش یك غاز، ماجراجویی ای را به شكلی برای شما رقم می‌زند كه در پایان از تمام شدن آن غمگین می‌شوید.
بازی از جایی آغاز می‌شود كه غاز ماجراجو از مخفیگاه خود بیرون می‌آید و با عبور از رود خروشان خود را به باغچه پیرمردی تنها می‌رساند و باید یك سری ماموریت‌ها را با عصبی كردن و به جنون رساندن ساكنان به پایان برساند. كارهایی كه باید به پایان برساند از مجموعه‌ای از حركات خنده‌دار برای ما و جنون‌آمیز برای روستاییان تشكیل شده است.
بازی Untitled Goose Game به همگان ثابت می‌كند برای ساخت محصولی سرگرم‌كننده نیازی به ساخت بازی پرزرق و برق و المان‌های شلوغ نیست.

Civilization VI
«تمدن»
در این بازی شما باید رهبری یك تمدن اولیه را به عهده بگیرید و كم‌كم با گسترش امپراتوری خود در زمینه‌های نظامی، فرهنگی، علمی و ... به یك ابرقدرت تبدیل شوید. این دنیا از تعداد زیادی خانه شش‌ضلعی تشكیل شده است كه هر خانه با توجه به محتویات خود، برای امپراتوری شما قابلیتی خاص را به ارمغان می‌آورد. برای مثال ممكن است خانه‌هایی كه معدن دارند برای شهر‌های شما قدرت ساخت سریع‌تر نیرو و ساختمان‌ها را فراهم می‌كنند و خانه‌هایی كه منابع خاص مثل الماس دارند می‌توانند باعث تولید طلا و افزایش رضایت مردم امپراتوری شما  شوند.
این بازی كاملا سبكی استراتژیك دارد و می‌تواند به عنوان یكی از قدیمی‌ترین و تأثیرگذارترین مجموعه‌های دنیای گیم، ساعت‌ها شما را سرگرم كند.

The outer worlds
«دنیای بیرون»
داستان این بازی از جایی شروع می‌شود كه یك دانشمند به نام فینس ولس، شما را از سفینه hope نجات می‌دهد و قصد دارد به واسطه شما اعضای سفینه را نجات دهد. داستان بازی روایتگر نحوه سركوبی دولتی است كه به‌زورگویی و پول اهمیت بسیاری می‌دهد؛ جایی‌كه نقش انسان‌ها و حقوق انسانی كمتر از همیشه دیده می‌شود و دولتمردان سعی دارند دست به هر كاری بزنند تا به‌هدف خود برسند. چیزی كه این بازی را خاص می‌كند این است كه بازیكن به واسطه انتخاب‌های متفاوتی كه پیش رویش است، داستان متفاوتی را برای بازی‌اش می‌سازد. همین مورد باعث می‌شود داستان ارزش تكرار بالایی داشته باشد و به‌واسطه سه پایان مختلف، هربار تصمیم‌های خود را تغییر می‌دهید تا ببینید سرنوشت شخصیت‌ها در انتها به‌كجا ختم‌می‌شود. The Outer Worlds  جزو آن دسته از بازی‌هایی است كه در ابتدا و شروع خود سؤال‌های زیادی را در ذهن مخاطب به‌وجود می‌آورد، اما با گذر زمان به‌خوبی به تمامی آنها جواب می‌دهد.

ضمیمه چار دیواری