میانبر  به نوروز از شبکه 5

گفت‌وگو با كارگردان و بازیگران سریال «میانبر»

میانبر به نوروز از شبکه 5

در شرایطی كه بیماری و ترس از شیوع آن همه دنیا را فراگرفته، شبكه پنج با پخش سریالی به نام «میانبر» خاطرات خوب سریال‌های آپارتمانی دهه‌های گذشته را در ذهن مخاطبان تلویزیون تداعی می کند.سریال‌هایی كه اغلب داستانشان در یك مجتمع مسكونی می‌گذشت و ماجراهایی كه ساكنان آن خلق می‌كردند. این سریال که پخش آن به تازگی آغاز شده و قرار است قسمت هایی از آن نوروز روانه آنتن شود، به كارگردانی یزدان فتوحی و تهیه‌كنندگی محمد صالحیان تهیه می شود. مجموعه‌ای طنز كه در 30 قسمت تولید شده و همزمان با پخش در این شرایط خاص، تصویربرداری‌اش در حال انجام است. از این رو جام‌جم به پشت صحنه میانبر رفته و با كارگردان و تعدادی از بازیگران درباره این سریال گفت‌وگو كرده كه در ادامه می‌خوانید.

 ملموس بودن داستان‌ها برای مخاطب
شهین تسلیمی كه این روزها در سوگ همسرش به‌سر می‌برد و در این سریال نقش یكی از ساكنان این ساختمان را ایفا می‌كند، درباره این سریال به جام جم گفت: یكی از اتفاقات خوب این ساختمان این است كه خانم‌های ساكن در آن زمانی كه به مشكلی برخورد می‌كنند، برای حل آن با یكدیگر مشورت و جلسه برگزار می‌كنند؛به‌خصوص مشكلی كه با یكی از ساكنان این ساختمان دارند كه پدر و پسر مجردی هستند. وی همچنین افزود: هر بار یكی مدیر ساختمان می‌شود و همسر من هم در این سریال بیماری قلبی دارد و به دلیل جراحی كه انجام داده، پزشك به او تاكید كرده كه نباید عصبانی شود.
به همین دلیل مدام در حال خندیدن است و من نمی‌دانم چه زمانی خنده‌هایش از روی خوشحالی است (می‌خندد).
تسلیمی در پاسخ به این سوال كه تا چه حد فكر می‌كند سریال با توجه به موضوعی كه دارد مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد هم عنوان كرد: به دلیل این‌كه مشكلات این ساختمان برای همه مردم ملموس است و از آنجایی كه مردم معمولا دوست دارند مسائل و مشكلات خود را در سریال‌ها ببینند، فكر می‌كنم این سریال هم بتواند مورد توجه قرار بگیرد.
به هر حال چون در این سریال مشكلات و دغدغه‌های روزمره مردم به تصویر كشیده شده، سریال را دوست دارند.
 واكنش تند طرفداران علیخانی
سالار كریمخانی را قطعا با شوخی‌هایش با احسان علیخانی در برنامه «عصر جدید» به خاطر دارید. وی یكی از بازیگران اصلی این سریال است كه نقش دارا پسر ارسلان را بازی می‌كندو  در این خصوص بیان كرد: دارا سعی دارد در این سریال معضلات و مشكلات جوان امروز را به تصویر بكشد. از جمله این‌كه دارا یك مهندس بیكار است و مهم‌تر این‌كه به شدت درگیر فضای مجازی است.
وی كه هنوز هم عده‌ای او را به واسطه شوخی با احسان علیخانی می‌شناسند، درباره بازتاب این آیتم مجموعه «ناخونك» ادامه داد: اتفاقا آقای علیخانی خیلی از این شوخی ما خوشش آمد، اما طرفداران ایشان با من برخوردهای عجیبی دارند و گاهی توهین می‌كنند.
 تلویزیون می‌تواند همه را دور هم جمع كند
یزدان فتوحی، سومین تجربه سریال‌سازی‌اش را با «میانبر» تجربه می‌كند.   او توضیح داد: فكر می‌كنم تلویزیون از همان سال‌هایی كه ما كودك بودیم تا امروز حكم این را دارد كه همه خانواده را كنار هم جمع كند. به همین دلیل ساخت كارهایی از این دست جزو دغدغه‌های من بود و خیلی دوست داشتم سریالی بسازم كه خاطرات خوب گذشته را در ذهن مخاطب تداعی كند. چون من همه برنامه‌های تلویزیون را تماشا می‌كنم و حتی دیدن كارهای همكارانم هم برایم لذت بخش است. در همین سریال هم عنوان كردم تلویزیون هنوز هم می‌تواند همه را دور هم جمع كند.
وی با اشاره به نكات مهمی كه در این سریال به آن اشاره كرده عنوان كرد: می‌خواهم به مخاطبم بگویم همسایه‌ها می‌توانند با اختلاف نظری كه دارند، اما در جاهایی با یكدیگر همراه شوند و مثل اعضای خانواده با هم باشند.