«كرونا» به «جمالزاده» پیوست

«كرونا» به «جمالزاده» پیوست



بخش ویژه «كرونا» به دومین دوره جایزه ادبی «جمالزاده» اضافه شد. این جایزه با هدف ایجاد انگیزه نوشتن و احساس امید به زندگی در این روزهای فراموش‌نشدنی، از روایت‌های واقعی روزمره، در تجربه رویارویی با ویروس كرونا و حاشیه‌های پیرامون آن، بخش ویژه‌ای را به همین نام به جایزه اضافه كرده است.
بخش ویژه «كرونا» در این جایزه ملی زیرمجموعه بخش «زندگی‌نگاره و ناداستان‌ها» تعریف شده و علاقه‌مندان به ناداستان‌نویسی می‌توانند تجربیات خود را از روزهای كرونا و مواجهه با آن در هر جای جهان در این بخش ثبت كنند. این تجربیات شامل زندگی در روزهای قرنطینه و مواجهه با دنیای بیرون می‌شوند و آنچه بیش از همه برای دست‌اندركاران این جایزه اهمیت دارد، پیدا شدن نسبت كرونا با شهر در نوشته‌هاست؛ به هر حال دوران قرنطینه نوعی حبس است و هر كدام از آدم‌ها از پس گذران این روزها به رویاها و حسرت‌هایی بیرون از خانه می‌اندیشند؛ یعنی این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد كه هركس در خودقرنطینگی به بودن در كدام نقطه جغرافیایی و نزد چه كسانی فكر می‌كند. به نوعی جایزه «جمالزاده» با اضافه كردن این بخش در پی تصویر نسبت مكان كوچك خانه با شهر در این روزهاست.
نویسندگان می‌توانند در بخش ویژه «كرونا» هم از تجربیات خود به عنوان پرستار، پزشك، بیمار و شهروند با این موضوع بنویسند و هم حسرت روزهای كرونا و آنچه را در این ایام به آن می‌اندیشند به نگارش دربیاورند.
آثار متقاضی در این بخش شامل قوانین كلی جشنواره می‌شوند و هر شركت‌كننده می‌تواند سه اثر به بخش «كرونا» ارسال كند.
مهلت ارسال آثار به این جایزه تا ۲۵ فروردین ماه ۹۹ است و مراسم اختتامیه این‌ رویداد تیرماه سال آینده در اصفهان برگزار می‌شود. عموم علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فرم ثبت‌نام جایزه «جمالزاده» و اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی Jamalzadehaward.ir مراجعه كنند.