آش خورهای توییتری بخوانند!

مکتب‌خونه

آش خورهای توییتری بخوانند!

حتما شما هم بعد از ساخت حساب كاربری توییتر و چرخ زدن در فضای آن با اصطلاحاتی روبه‌رو شده‌اید كه تابحال به گوشتان نخورده و مثل سربازی كه تازه به پادگان رفته گنگ و مبهوت به اصطلاحات سربازان قدیمی‌تر گوش می‌دهد! توییتر در ایران نسبت به شبكه‌های اجتماعی دیگر مخاطبان كمتری دارد، اما به گفته كارشناسان از نظر محتوا پیشرو به حساب می‌آید. در مكتب خونه امروز برخی از اصطلاحات توییتری را به شما آموزش می‌دهیم تا از كاركشته‌های این شبكه اجتماعی عقب نمانید!
لاك شدم!
قطعا شما در بین دوستان و دنبال‌كننده‌هایتان اشخاصی را داشته‌اید كه حسابشان لاك شده باشد! منظور از لاك (LOCK) قفل شدن حساب كاربر در توییتر است كه به دلایل مختلف رخ می‌دهد و فعالیت‌های توییتری را محدود می‌كند.
ساسپند یا معلق شدن
منظور از SUSPENDED، متوقف شدن یك صفحه برای همیشه است! این اتفاق زمانی رخ می‌دهد كه شما بر‌خلاف قوانین عجیب و غریب توییتر رفتار كرده باشید یا دسته‌جمعی شما را ریپورت كرده باشند.
تایم لاین
منظور از TIMELINE، صفحه اصلی توییتر است كه پست‌های دیگران و خودتان را آنجا مشاهده می‌كنید.
بلاك آنبلاك!
   همان «از كسی كه خوشم نمیاد تو پیج من نیاد، مرسی اه» است! یعنی شما نه می‌خواهید فردی را دنبال كنید و نه او شما را دنبال كند! برای همین به حساب كاربری آن شخص رفته و او را بلاك و بعد از حالت مسدودی خارج می‌كنید!
كوت!
منظور از  QUOTE، ریتوییت است با این تفاوت كه این ریتوییت همراه با كامنت است. یعنی یك نوشته بالای توییت اصلی قرار می‌گیرد.
فیو زدن
فیو همان FAVORITE است كه در توییتر بجای لایك خودمان استفاده می‌شود!
این آموزش‌های توییتری برای كاركشته شدن شما در شماره‌های بعدی مكتب‌خونه هم ادامه دارد!