در خط مقدم دفاع و خدمت

در خط مقدم دفاع و خدمت

امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش

صیانت از امنیت مرزهای جغرافیایی و بخش مهمی از  اقتدار هر کشور بستگی به توان و قدرت دفاعی نیروهای مسلح  به ویژه ارتش آن کشور دارد.
انقلاب اسلامی در ایران که به پیروزی رسید، کشور را در همان ابتدای امر آبستن برخی دشمنی ها و آشوب ها توسط گروهک های منافق و ضد انقلاب کرد.
قطعا استنباط دشمن از ضعف در بنیه ارتش ایران و همراهی برخی کج اندیشان برای انحلال ارتش در همان روزهای ابتدایی این پیروزی  موجب شد تا فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در حفظ ارتش و حمایت از آن توسط آحاد مردم و مسؤولین در
۶۷ روز پس از پیروزی انقلاب و نامگذاری روز ۲۹ فروردین به نام ارتش، فلسفه وجودی آن را برای امنیت و اقتدار کشور بیش از پیش روشن سازد.
جنگ آزمون بزرگی برای ارتش بود. تجاوز دشمن بعثی با توان ارتش متوقف شد.پایان جنگ،آغاز دیگری برای ارتش بود.
باقی ماندن نیروهای ارتش در مرز برای جلوگیری از هر حمله احتمالی دیگر، تکمیل و تسریع در اقدامات خودکفایی برای بازسازی و نوسازی تجهیزات و تسلیحات دفاعی و نظامی و ده‌ها اقدام دیگر از فعالیت های ارتش به حساب می آید.
روند تحقیقات در ارتش به گونه ای پیش رفت که امروز شاهد تولید تانک پیشرفته ذوالفقار، جنگنده های بومی صاعقه و کوثر،ناوشکن جماران، زیردریایی غدیر و فاتح،رادارهای معین و ناصر و ده‌ها پروژه دفاعی دیگر هستیم.
انجام رزمایش های مختلف طی سال‌های گذشته برای آمادگی رزمی و ارتقای توان عملیاتی کارکنان، از برنامه های مهم ارتش است.
حضور به موقع ارتش در امداد رسانی به  مناطق آسیب دیده طی سال‌های متمادی از جمله زلزله رودبار و منجیل، زلزله بم و سرپل ذهاب، سیل استان های خوزستان، گلستان و لرستان،گواه شعار ارتش فدای ملت است حضور کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حرم آل ا... دوشادوش رزمندگان محور مقاومت و اقدام جهادی خلبانان نیروی هوایی در این عرصه پرخطر و میدان جهاد و شهادت، یکبار دیگر حماسه مردان بزرگ ارتش همچون شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، دوران، همتی و ده‌ها بلند پرواز دیگر ارتش را یادآور شد.
این روزها کشور برای مقابله با کرونا بسیج شده است،به‌ویژه اینکه شاهد تلاش های مجاهدانه فعالان عرصه بهداشت در این زمینه هستیم،  پزشکان و پرستاران و همه فعالان حوزه درمان در دفاع مقدس دوشادوش ارتشیان و نظامیان در حال جنگ بودند و امروز این عزیزان هستند که در خط‌مقدم قرار دارند و امروز ما وظیفه داریم در خدمت این عزیزان باشیم.
در همین زمینه ارتش نیز در کنار ماموریت های اصلی خود با حضور به موقع، سریع و تخصصی خود در امداد رسانی به مردم و دولت حضور یافته و علاوه بر استقرار مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه ۲۰۰۰ تختخوابی در تهران و برخی شهرهای کشور و در اختیار گذاشتن  بیمارستان خود برای مداوای مردم آسیب‌دیده، روزانه به این حرکت انقلابی خود ادامه می‌دهد تا انشالله با همت همه دستگاهها و مردم یکبار دیگر شاهد ایرانی امن و سالم باشد.
ارتش این آمادگی را دارد که هر کجا که کشور نیاز داشته باشد به خدمت رسانی و انجام وظیفه بپردازد تا جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش سربلند و سرافراز باشد.
در عین حال درصدی از مسؤولیت های عملیاتی ما کاسته نشده و نیروهای زمینی، پدافند، هوایی و دریایی ما به دفاع از منافع ملی مشغول است.