ارتش فدای ملت

ارتش فدای ملت

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریت پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور را به عهده دارد و به دلیل قدمت و ساختار و سازمان منسجم از توانمندی‌های بسیار بالایی در ابعاد مختلف برخوردار است و نقش مهمی در ارتقای قدرت ملی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا می‌کند.
امام راحل در تاریخ 26 فروردین 58 با ژرف‌نگری، آگاهی و اطمینان به این جایگاه 29 فروردین را روز ارتش نامیدند که سرفصل جدیدی برای ارتش و مایه افتخاری برای کارکنان خدوم آن شد. به لطف خداوند تبارک و تعالی ارتش در دفاع مقدس نقش بسیار برجسته و مهمی را به نمایش گذاشت و در پیروزی‌ها و احراز موفقیت‌ها در صحنه‌های نبرد سهم بزرگی را به خود اختصاص داد.
فرزندان ارتش ملت همواره در پشتیبانی از آرمان‌های والا، اهداف و سیاست‌های کلان نظام، مواجهه با دشمنان داخلی و خارجی و حمایت از آحاد مردم در گرفتاری‌ها، بلایا و مشکلات و همچنین کمک به جبهه مقاومت با اهتمام به فرامین رهبر معظم انقلاب از جان مایه گذاشتند و با ایثار و شهامت در تمامی صحنه‌ها و میادین حضور فعال و موثری داشتند.
اگر بخواهیم مروری بر گذشته داشته باشیم طی دهه‌های گذشته و سال‌های اخیر در تمامی بلایای طبیعی اعم از سیل، زلزله، آتش‌سوزی و حوادث و مخاطرات انسان‌ساخت اعم از آتش‌سوزی‌های شهری، تصادفات جاده‌ای، خرابکاری‌های سازمان‌یافته و مخاطرات زیست‌محیطی و همچنین بیماری‌های مسری و همین بیماری اخیر و شیوع کرونا، ارتش در تمامی حوزه‌های امداد و نجات، رفع آلودگی، بهداشت و درمان، ابتکارات علمی و فناوری و کمک به محرومان و یاری‌رساندن به مناطق مختلف در شرایط سخت با تمام توان در اولین فرصت به کمک مردم و ستاد بحران کشور شتافت و کارهای بزرگی انجام  داد که واقعا زبان و قلم از بیان آن قاصر است.
در مجموع نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و وزارت دفاع ضمن حفظ آمادگی‌های عملیاتی و رزمی که ماموریت اصلی آنهاست همواره تلاش کردند همه توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در جهت خدمت به اسلام عزیز و مردم قهرمان ایران اسلامی عرضه کنند. نیروهای مسلح به‌ویژه یگان‌های ارتش در پاسداری از حریم زمینی، هوایی، دریایی و فضای کشور با اقتدار تمام مشغول انجام وظیفه‌اند و با عشق به شهادت وکسب رضایت ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای عزیز پا در رکاب خدمت نظام اسلامی ایران عزیز هستند.