به‌جای استراماچونی با دی‌بیاسی توافق کردند

پشت پرده یک جلسه جنجالی در دوحه

به‌جای استراماچونی با دی‌بیاسی توافق کردند



 زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی اخیرا با حمله به علی خطیر، معاون سابق باشگاه استقلال دست به افشاگری زد و گفت باشگاه استقلال در دوحه با وکیل دی‌بیاسی که همان لودوویچ دلشات است، جلسه داشت نه با وکیل استراماچونی.
 یک جلسه پرابهام
 این همان جلسه‌ای است که استقلالی‌ها اعلام کردند در آن با وکیل استراماچونی دیدار و مذاکره داشته‌اند، ولی این مربی ایتالیایی اعلام کرد: «باشگاه خواستار ملاقات بود اما این ملاقات هرگز تایید نشد و اتفاق نیفتاد. می‌توانید تمام سایت‌ها را چک کنید. تایید می‌کنم که هیچ جلسه‌ای در دوحه به نمایندگی از من انجام نشده‌است.» از همان روز برای همه این ابهام به وجود آمد که اگر استقلالی‌ها در دوحه با وکیل استراماچونی دیدار نکرده‌اند پس ماجرا چه بوده؟! بعدها خیلی‌ها هم مبهم درباره آن اتفاق صحبت کردند. مثلا وقتی از ستار همدانی، سرپرست وقت استقلال در این باره سؤال کردیم، پاسخ داد: «آنچه که من شنیدم و گفته شد؛ بله، دوستان در دوحه تشریف داشتند، اما با خود استراماچونی مستقیم مذاکره‌ای نکردند. برای من هم آن جلسه مبهم است و ایشان قطعا جلسه‌ای حضوری نداشتند.»
وقتی دیروز هم از خلیل‌زاده، سرپرست وقت باشگاه و عضو هیات‌مدیره این باشگاه سؤال کردیم جواب داد: «جلسه بوده و ما مذاکراتی داشتیم و نشد ایشان برگردد.» منتها دیروز اطلاعات تکمیلی و تازه‌ای در این زمینه به دست‌مان رسید که در نوع خود جالب است. یکی از نزدیکان باشگاه هم این اطلاعات را در اختیار جام‌جم قرار داد که جای تامل دارد.
 توافق 900 هزار دلاری
آن فرد نزدیک به باشگاه استقلال فاش کرد مذاکرات دوحه که با حضور لودوویچ دلشات وکیل سوئیسی، علی خطیر، رحمان رضایی و اسماعیل خلیل‌زاده برگزار شد، برای توافق با دی‌بیاسی، مربی ایتالیایی بوده نه بازگرداندن آندره‌آ استراماچونی. درواقع دلشات به عنوان وکیل دی‌بیاسی در آن جلسه حاضر شده بود.
آن منبع آگاه در این باره به خبرنگار ما گفت: «در جلسه دوحه توافقات صورت گرفته و قرار شد آقای دی‌بیاسی با قراردادی به مبلغ 900 هزار دلار به استقلال  ملحق شود. طرفین روی کلیات و جزئیات توافق کردند. آقای خلیل‌زاده هم پس از جلسه قرارداد را همراه خود به ایران آورد تا به وزیر ورزش نشان دهد و پس از تایید ایشان، به امضا برسد.»
 به موازات این اتفاق اما در تهران اتفاقات دیگری در جریان بود. عبدالرضا موسوی عضو تازه‌وارد هیات‌مدیره استقلال، در جلسه با مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش تاکید داشت در این شرایط آوردن مربی خارجی هزینه‌زاست و باشگاه فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی انتخاب کند.
آن فرد اضافه می‌کند: «پس از درخواست موسوی و موافقت وزیر ورزش، در حالی که خلیل‌زاده در تلاش بود تا دی‌بیاسی را به استقلال بیاورد، فرهاد مجیدی به دفتر موسوی رفت و قرارداد خود را با باشگاه امضا کرد. این موضوع باعث دلخوری خلیل‌زاده شد و شاید اختلاف این دو یک‌جورهایی از آن روز آغاز شد.»
این اطلاعات از سوی هیچ مقامی به صورت رسمی تایید نشده‌است اما به نظر می‌رسد با توجه به شایعاتی که همان زمان درباره حضور دی‌بیاسی در استقلال مطرح بود، به واقعیت نزدیک است.