عاشق سریال‌های عطارانم

گفت‌وگو با علی انصاریان که امسال در یک سریال رمضانی حضور دارد

عاشق سریال‌های عطارانم

علی انصاریان، پیشکسوت پرسپولیس در یکی از سریال‌های ماه مبارک رمضان در حال ایفای نقش است. این سریال قرار است از شب‌های قدر روی آنتن شبکه یک سیما برود. انصاریان به‌شدت درگیر آن شده و این روزها زیاد دور و بر فوتبال نیست. با او گفت‌وگویی درباره حضور دوباره‌اش در تلویزیون داشتیم.
 درباره سریال جدید صحبت کنید. ظاهرا خیلی درگیر آن هستید.
بله، مدتی است که در مشهد هستم و در این سریال ایفای نقش می‌کنم. تمام زمانم را روی آن گذاشته‌ام. خیلی وقت استراحت و خواب نداریم. معمولا شب‌ها درگیر ضبط و فیلمبرداری هستیم. تا بامداد کارمان ادامه پیدا می‌کند. صبح می‌خوابم و دوباره از ظهر به بعد کارمان را شروع می‌کنیم. امیدواریم سریال مورد پسند مردم قرار بگیرد. من فکر می‌کنم همه خوش‌شان می‌آید.
 شما چه نقشی در این سریال دارید؟
من نقش یک پلیس را دارم. البته نمی‌توانم درباره سریال صحبت کنم چون می‌ترسم سوتی بدهم و همه چیز لو برود! (خنده) ولی بازی در این سریال واقعا برایم متفاوت بوده. پلیسی هستم که یک موتور 1200 سی‌سی دارم. دیگر خودتان تا ته قصه را بخوانید. این را بگویم که صحنه درگیری و صحنه اکشن زیاد است. من بدلی هم ندارم و تمام صحنه‌ها را خودم بازی کرده‌ام. خب بعضی دوستان می‌گفتند کار با موتور خطرناک است ولی اتفاقا من عاشق موتورسواری هستم و به خاطر همین خودم همه صحنه‌ها و حتی آنها که خطرناک به نظر می‌رسد را بازی کردم.
 پس نقش پلیسی را دارید که در کار خود تبحر زیادی دارد.
نمی‌توانم زیاد درباره نقشم توضیح بدهم ولی برای خود من یک نقش متفاوت بود. نسبت به کارهای قبلی‌ام تفاوت زیادی دارد و خودم بازی در آن را دوست دارم. وقتی به من پیشنهاد شد، سریعا پذیرفتم. نه این‌که خودم عاشق سریال‌های ماه مبارک رمضان هستم و همیشه از قدیم عشق‌مان بود که بعد از افطار پای تلویزیون بنشینیم و سریال ببینیم. دوست داشتم در یکی از این سریال‌ها ایفای نقش کنم.
 خودت عاشق کدام سریال‌های ماه مبارک رمضان بودی؟
من عاشق کارهای رضا عطاران بودم. سریال‌هایی که هم خودش کارگردانی می‌کرد و هم بازیگر بود. از «متهم گریخت» بگیرید تا «ترش و شیرین»، «بزنگاه» و سریال‌های دیگرش. خودتان می‌دانید که سریال‌های ماه مبارک رمضان چقدر بیننده دارد. همین‌جا باید از فرمانده نیروی انتظامی مشهد هم تشکر کنم. خیلی کمک کردند، مخصوصا به خود من.
 تا به حال به این فکر کرده‌ای که یک سریال طنز مثل سریال پژمان بازی کنی؟ این فرصت برایت هیچ‌وقت مهیا نشده؟
سریال پژمان که عالی بود. پژمان جمشیدی هم که فوق‌العاده بازی کرد. راستش من هم آدمی هستم که زندگی‌ام همواره با طنز عجین شده. ولی نکته‌ای که هست من خیلی وقت‌ها فی‌البداهه طنز می‌گویم و شوخی می‌کنم. یعنی اگر قرار باشد سریال طنز بازی کنم یک‌وقت دیدید چیزهایی گفتم که در فیلمنامه نیست و آن‌وقت کارگردان شاکی می‌شود! (خنده) البته قبلا در فیلم طنز حضور داشته‌ام و تجربه خوبی برایم بوده. اما به هر حال رفته‌رفته آدم پخته‌تر می‌شود. باید ببینم در آینده چه پیش می‌آید. من خیلی خوشحال می‌شوم بتوانم لبخندی روی لبان مردم بنشانم. دیگر خودتان از شرایط سخت مردم خبر دارید. متاسفانه این بیماری هم آمده و زندگی همه را مختل کرده است.