بازار خودرو همچنان بلاتکلیف است

بازار خودرو همچنان بلاتکلیف است


با گذشت یک هفته از موعد تعیین شده برای اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی، کشمکش بر سر اعلام قیمت‌ها همچنان بین وزارت صنعت و شورای رقابت ادامه دارد به‌طوری که شورای رقابت معتقد است ستاد تنظیم بازار باید نرخ ها را اعلام کند، اما معاون وزارت صنعت می‌گوید شورای رقابت مسؤول اعلام نرخ است.
به گزارش فارس، هفته پیش شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان در یک‌نشست خبری مشترک از افزایش متوسط
10 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و رشد متوسط 23 درصدی قیمت محصولات سایپا خبر دادند و قرار شد قیمت جدید محصولات این دو گروه خودروسازی فردای آن روز یعنی 23 اردیبهشت اعلام شود. حال با گذشت
یک هفته از موعد تعیین شده، کشمکش بر سر اعلام قیمت‌های جدید بین وزارت صنعت و شورای رقابت ادامه دارد تا آنجا که معاون امور صنایع وزارت صنعت در جدیدترین اظهارنظر خود، شورای رقابت را مسؤول اعلام نرخ های جدید می‌داند. این در حالی است که رضا شیوا، رئیس شورای رقابت نیز گفته است ستاد تنظیم بازار، قیمت جدید خودروها را اعلام خواهد کرد.
صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه خبری گفت: مسؤولیت اعلام قیمت خودرو‌ها به شورای رقابت واگذار شد و قرار بود این شورا ظرف یک هفته قیمت‌ها را اعلام کند.
وی با بیان این‌که باید منتظر اعلام قیمت‌ها باشیم، افزود: قرار شد شورای رقابت قیمت هشت محصول سایپا و ۱۴ محصول ایران‌خودرو را اعلام کند، اما در جلسه اخیر تعداد این خودرو‌ها افزایش یافته است.
همچنین سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این‌که وجود خودرو بدون پلاک در پارکینگ‌ها از نظر این سازمان احتکار محسوب می‌شود، گفت: صاحبان این خودرو‌ها به اندازه ۱۵ درصد قیمت خودرو جریمه و ملزم می‌شوند خودرو را با نظارت ما و به قیمت ستاد تنظیم بازار بفروشند.
وی افزود:​ انبار‌هایی از جمله در تهرانسر و پارکینگ فرودگاه مهرآباد کشف شد که فقط ۸۰۰ دستگاه خودروی بدون پلاک در آنها وجود داشت. یکی از این انبار‌ها پلمب شد و بقیه نیز در حال رسیدگی است. حال مشخص نیست با وجود جلسات متعدد برای تعیین قیمت خودرو این بازار به سامان می‌رسد یا خیر.