فروش فرش‌ قاچاق افغانی به نام ایرانی

فروش فرش‌ قاچاق افغانی به نام ایرانی


مجتبی عراقچی، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با بیان این‌که امیدوارم حمایتی که از صنعت خودرو می شود در صنعت فرش هم دیده شود، تصریح کرد: متأسفانه فرش‌های قاچاق افغانی به نام ایرانی در بازار به فروش می‌رسند.
وی در خصوص  طرح الحاق مرکز ملی فرش ایران به صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف، به تسنیم گفت: در چند سال گذشته  مرکزی برای مدیریت حوزه فرش کشور تشکیل و به نام مرکز ملی فرش ایران نامگذاری شد، اما در‌نهایت نه تنها این مرکز دردی از مشکلات بخش فرش را برطرف نکرد، بلکه با اعمال سیاست‌های نادرست، روند توسعه این حوزه را با کندی همراه کرد. عراقچی با بیان این‌که فعالان حوزه فرش معتقدند باید مدیریت بخش فرش کشور به متخصصان این حوزه واگذار شود، افزود: متأسفانه افرادی در سطح سیاستگذاری فرش انتخاب می‌شوند که تجربه‌ای در این حوزه ندارند. امروز ما با الحاق مرکز ملی فرش به صندوق صنایع دستی مشکلی نداریم، مشکل اساسی ما انتخاب افراد غیرمتخصص در این حوزه است.
به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف، در زمان تشکیل مرکز ملی فرش ایران ما اصرار داشتیم مدیریت آن از تشکل‌های بخش تولید و صادرات فرش باشد، اما در نهایت گفتند مدیر باید از بخش دولتی انتخاب شود.
 عراقچی تصریح کرد:  با گذشت چند سال از فعالیت مرکز ملی فرش ایران متأسفانه سیاست مناسبی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش اتخاذ نشده است، حتی براساس بودجه‌های تخصیص یافته هم اقدام مؤثری برای تبلیغات فرش ایرانی در سطح بین‌المللی و کمک به توسعه بافت فرش و رونق تولید آن صورت نگرفته است.