نسخه Pdf

کلاهبرداری با عکس حیوانات

شگرد عجیب مجرم حرفه‌ای برای سرکیسه کردن طعمه‌ها

کلاهبرداری با عکس حیوانات

 «حیوانات خانگی طرد شده» شگردی بود برای کلاهبرداری‌های پسر جوان از طرفداران حیوانات . شگرد عجیبی که تا به حال 10 شاکی آن شناسایی شده‌اند و پلیس در جست‌و‌جوی سایر مالباختگان احتمالی این پرونده است. پسر جوان با این ترفند پول زیادی به جیب زد و تصورش را هم نمی‌کرد پلیس بتواند ردی از او بزند و راز کلاهبرداری‌هایش برملا شود. کلاهبرداری‌هایی با شیوه و برچسب حیوانات خانگی که 
وجود خارجی نداشتند. این کلاهبردار در گفت‌و‌گویی با تپش به تشریح این شگردش پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

 شگردت برای کلاهبرداری چه بود؟
صفحه‌ای در اینستاگرام تاسیس کردم با عنوان حمایت از حیوانات خانگی. عکس حیوانات خانگی به خصوص سگ را در صفحه‌ام منتشر می‌کردم. سگ‌هایی از نژادهای مختلف . در توصیف عکس‌ها می‌نوشتم که این حیوانات خانگی از سوی صاحبان‌شان طرد و رها شده‌اند. این موضوع را هم بیان می‌کردم که حیوانات رها شده را به خانه‌ام آورده و از آنها مراقبت می‌کنم و در جست‌و‌جوی صاحبان جدید و حیوان‌دوست برای آنها هستم.  بازدید‌کننده‌های صفحه‌ام هم که بیشتر آنها مدافعان حقوق حیوانات بودند با دیدن صفحه‌ام از من استقبال می‌کردند و خواستار حیوانات رها شده می‌شدند.
 برای واگذاری حیوانات خانگی پول می‌گرفتی؟
نه. اتفاقا می‌گفتم این حیوانات مجانی هستند. با این ترفند اعتماد آنها را جلب می‌کردم و آنها بیشتر به پذیرش حیوان‌خانگی علاقمند می‌شدند.
 پس چطور کلاهبرداری می‌کردی؟
با هزینه‌های جانبی. از درخواست‌کنندگان حیوانات خانگی مبلغی را برای هزینه پول غذا و لوازم جانبی حیوانات و درمان حیوانات می‌گرفتم. به آنها می‌گفتم حیوانات چون رها شده بودند به دامپزشکی برده‌ام و کلی هم هزینه کرده‌ام.
 از هر کسی چقدر می‌گرفتی؟
بستگی به طرف مقابلم داشت. از 500 هزار تومان تا سه میلیون تومان. بعد از واریز پول‌ها هم تلفنم را 
جواب نمی‌دادم و سراغ مشتری بعدی می‌رفتم.
 چه شد که به فکر راه اندازی چنین صفحه‌ای و کلاهبرداری 
از این طریق افتادی؟
باتوجه به شرایط و اوضاع، خیلی‌ها به فکر پولدار‌شدن هستند و من هم یکی از آنها. از طرفی به خاطر کرونا سرقت حضوری نمی‌شود انجام داد و شگرد باید اینترنتی باشد. از آنجا که  به حیوانات علاقه زیادی دارم و اطلاعاتی هم در خصوص آنها دارم تصمیم گرفتم این شیوه را برای پولدار شدن انتخاب کنم.
 فکرش را می‌کردی دستگیر شوی؟
نه. با خودم می‌گفتم آنقدر این کارم حرفه‌ای است که 
هیچ ردی از من به جا نمی‌ماند. هویت صفحه اینستاگرام جعلی بود، شماره کارتی هم که پول‌ها به آن واریز می‌شد از این کارت‌هایی بود که هویت درست و حسابی نداشت.  پول‌ها را هم تبدیل به طلا و دلار می‌کردم، فکر همه‌چیز و همه جای کار را کرده بودم و تصورش را هم نمی‌کردم به این راحتی 
بازداشت شوم.
 چه شد که این ماجرا لو رفت؟
وقتی دریافت‌کننده‌های حیوانات‌خانگی با من تماس می‌گرفتند تا خواستار حیوانات شوند با عدم پاسخگویی من رو‌به‌رو شدند. حیوانی نبود که بخواهم به آنها بدهم، کلی عکس بود که من در قالب حیوانات واقعی به آنها نشان می‌دادم ولی آنها نمی‌دانستند که این‌ها عکس‌هایی بی‌هویت هستند و خواستار حیوانات می‌شدند. خلاصه این‌که عدم پاسخگویی‌های من و پول‌های از دست رفته باعث شد مالباخته‌ها راهی اداره آگاهی شوند و علیه من شکایت کنند و من خیلی زود دستگیر شوم.
 سابقه‌داری؟
نه. اما سابقه‌دار شدم. وسوسه پول و دست‌کم گرفتن قانون باعث شد مهر سابقه‌داری در پرونده‌ام بخورد.