قبای ریاست بر تن قالیباف

انتخابات هیات رئیسه مجلس یازدهم پنجشنبه برگزار شد

قبای ریاست بر تن قالیباف

انتخابات اعضای هیات‌رئیسه مجلس یازدهم روز پنجشنبه برگزار شد و نمایندگان با رای خود، محمدباقر قالیباف را به ریاست خانه ملت برای سال اول مجلس یازدهم برگزیدند. همان‌طور که اعلام شده‌بود روز پنجشنبه در دومین جلسه علنی مجلس یازدهم که به ریاست سیدرضا تقوی، رئیس سنی مجلس برگزار شد، انتخاب هیات‌رئیسه در دستورکار قرار گرفت.
با توجه به نتایج انتخاباتی که عصر روز چهارشنبه در فراکسیون اکثریت مجلس صورت‌گرفته‌بود حمیدرضا حاجی‌بابایی، منتخب همدان از کاندیداتوری برای ریاست انصراف داد اما مصطفی میرسلیم و فریدون عباسی به رقابت با محمدباقر قالیباف پرداختند و درنهایت بعد از رای‌گیری نمایندگان، محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رای از مجموع 267 رای ماخوذه حائز اکثریت آرای وکلای ملت شد  و  عباسی 17 و میرسلیم 12 رای کسب کردند؛ هشت رای نیز باطله اعلام‌شد.
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، منتخب مشهد و علی نیکزاد، منتخب اردبیل نامزدهای نایب‌رئیسی مجلس بودند که پس از رأی‌گیری، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با 208 رأی و علی نیکزاد با 196 رأی از 274 رای ماخوذه به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت‌رئیسه انتخاب شدند.
همچنین سیدناصر موسوی‌لارگانی با 171رای، احمد امیرآبادی‌فراهانی با 165رای، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با 149رای، روح‌ا... متفکر آزاد با 148 رای، علی کریمی با 127 رای و محسن دهنوی با 119 رای به عنوان دبیران هیات‌رئیسه و محمدحسین فرهنگی با 167رای، علیرضا سلیمی با 129 رای و محسن پیرهادی با 128 رای به عنوان ناظران هیات‌رئیسه مجلس یازدهم انتخاب شدند.
تبریک مقامات به قالیباف
به دنبال انتخاب قالیباف به ریاست مجلس، مقامات عالیرتبه در پیام‌هایی این انتخاب را به او تبریک گفتند.
حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پیام تبریک خود تاکید کرد: امیدوارم با تلاش مشترک و تعامل سازنده بین دولت و مجلس، شاهد هم‌افزایی بیشتر در ساماندهی امور کشور برای رفع مشکلات مردم، افزایش امید در جامعه و خدمت بیشتر به ملت بزرگ ایران باشیم.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه هم در پیام خود نوشت: انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی با رای اکثریت قاطع نمایندگان مجلس که نشانه وحدت و همدلی منتخبین ملت است را تبریک عرض می‌نمایم و قوه قضاییه در مسیر تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی و اجرای رهنمودها و تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب آمادگی خویش را در جهت تعامل برادرانه با مجلس برخاسته از آرای مردم اعلام می‌کند.