مهریه پردردسر یک میلیون گل رز

مهریه پردردسر یک میلیون گل رز

مهریه گل‌های رز پرماجرای عروس جوان، به کارخانه‌ای ارسال شد تا با فروش عصاره گل‌ها پول آن صرف آزادی سه زندانی مهریه در کرمان شود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، دو روز پیش کامیون‌هایی مملو از گل رز در گلزار شهدای شهر کرمان خالی شد که تصاویر آن یکباره میان کاربران فضای مجازی دست به دست شد که نشان می‌داد این گل‌های رز، مهریه‌ زنی بوده که از همسرش جدا شده است؛ اما چون آن را تحویل نگرفته در حال خراب شدن است. بعداز پیگیری‌ها، زنی که این گل‌ها مهریه‌اش بود نیز شناسایی شد. او درباره مهریه‌اش گفت: وقتی یک میلیون و صد شاخه گل رز به عنوان مهریه‌ام تعیین کردم، قرار نبود آن را از شوهرم طلب کنم. بعداز آن که دچار اختلاف شدیم درخواست طلاق دادم و مهریه‌ام را خواستم. اما سعی کردم با او توافق کنم و به جای گل پول آن را دریافت کنم که او حاضر به این کارنشد. به‌ناچار قبول کردم مهریه‌ام که گل‌ها بود را بگیرم. بنابراین این یک میلیون و صد شاخه گل رز را تقدیم  گلزار شهدا و سردار بزرگ اسلام کردم.
 این در حالی بود که کارشناس رسمی دادگستری با استعلام از مغازه‌های گلفروشی نظر داد هر شاخه گل 4000تومان ارزش مالی دارد و بیش از یک میلیون گل رز چهارمیلیارد تومان می‌شود. بنابراین شوهرش اعلام می‌کند خودش می‌خواهد گلها را تهیه کند و آن را از تهران، مشهد، شهرستان محلات و دزفول خرید و با 11 دستگاه کامیون ارسال کرد که حاشیه‌ساز شد.
با توجه به این که زن جوان بعد از دریافت مهریه‌اش آن را به گلزار شهدا اهدا کرده بود، بخش کمی از آن از سوی بنیاد شهید پذیرفته شد و روی گلزار شهدا قرار گرفت و گل‌های رز زیادی ماند که قرار شد بخشی از این گل‌های رز میان کودکان کار، بهزیستی،
خانه سالمندان و مدافعان سلامت اهدا شود. با توجه به این‌که هنوز مقداری از گل‌ها باقی ماند و زن جوان حاضر به گرفتن آن نبود، باعث شد مرد جوان برای از بین نرفتن گل‌های رز آن را به کارخانه عرقگیری بردسیر منتقل کند تا هزینه حاصل از این کار تحویل ستاد دیه استان کرمان شود تا با آن مقدمات آزادی سه زندانی مهریه‌ای فراهم شود.
 همچنین یدا... موحد، رئیس‌كل دادگستری استان كرمان در این باره به جام‌جم گفت: پرونده جدایی این زوج و پرداخت مهریه مربوط به دادگستری كل استان كرمان نبوده و به تبع آن هیچ نماینده‌ای از دادگستری در محل اجراییه حاضر نشده است، بلكه موضوع مربوط به اجرای ثبت شهرستان آستانه اشرفیه بود كه نیابت اجرای آن به اداره ثبت اسناد شهر كرمان واگذار شده است.
وی افزود: زوجه پس از تحویل گرفتن گل‌ها، بدون انجام هرگونه هماهنگی با مراجع مربوط و اخذ مجوزهای لازم اقدام به انتقال بخشی از گل‌ها به محل گلزار شهدا كرده بود. با توجه به این‌كه محل اقامت این خانم كرمان بود، این نیابت به اداره ثبت اسناد كرمان ارسال شد تا او در آنجا مهریه‌اش را که گل‌های رز بود تحویل بگیرد. در ادامه كارشناس رسمی گل و گیاه نیز طبق درخواست زوجه در محل برای سنجش سلامت و كیفیت گل‌ها حاضر شده بود. این در حالی بود كه مدیركل بنیاد شهید استان كرمان پس از كسب اطلاع از چنین موضوعی بلافاصله دستور جلوگیری از تخلیه این گل‌ها را صادر كرد.