فراریـــــــــان   از  خـــانــــــه

آرین روبن پس از اعلام بازنشستگی دوباره به فوتبال برگشت ستاره سابق تیم ملی هلند اما تنها نمونه‌ از این بازیکنان نیست

فراریـــــــــان از خـــانــــــه

یک هفته بعد از آن‌که اعلام شد آرین روبن دوباره به مستطیل سبز برگشته ، منابع خبری به‌تازگی اعلام کردند وسلی‌اشنایدر که او هم حدود یک سال پیش از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد، دوباره هوای فوتبال بازی کردن به سرش زده است. آنطور که دیلی میل گزارش داده، او قصد دارد با تیم اوترخت هلند به فوتبال برگردد. به این بهانه سراغ ستاره‌ها و بازیکنانی رفته‌ایم که همین مسیر را طی کرده‌اند.

ینس لمان
گلر آلمانی آرسنال سال 2008 اعلام کرد دیگر برای این تیم بازی نمی‌کند، اما دو سال بعد شرایط بازگشت او به مستطیل سبز دوباره مهیا شد. او ابتدای فصل‌2010 بار دیگر با توپچی‌ها قرارداد بست اما اگر یک اتفاق رخ نمی‌داد، شاید دیگر فرصت بازی کردن پیدا نمی‌کرد. قبل از بازی آرسنال و بلک‌پول، مانوئل آلمونیا گلر اسپانیایی این تیم دچار مصدومیت شد و ونگر به اجبار از لمان 42‌ساله درون دروازه‌اش استفاده کرد.



پل اسکولز
  روز هشتم ژانویه سال 2012 و در حالی که شش ماه از اعلام بازنشستگی پل اسکولز گذشته بود، ناگهان نام این هافبک خلاق انگلیسی در لیست بازی منچستر برای بازی مقابل من‌سیتی دیده شد. نکته جالب اینجاست که تا قبل از ورود اسکولز به رختکن یونایتدها، حتی هم تیمی‌های او نیز نمی‌دانستند او قرار است برای تیم‌شان بازی کند. اسکولز در آن فصل 21 بازی دیگر برای شیاطین‌سرخ انجام داد و غیر از آن نیز یک فصل دیگر در کنار تیم فرگوسن بود.



روژه میلا
روژه میلا بی‌شک یکی از چهره‌های ماندگار جام‌جهانی 90‌ایتالیا بود. اما جالب است بدانیم این بازیکن کامرونی دقیقایک سال پیش از شروع جام‌جهانی از تیم‌ملی کشورش خداحافظی کرده و برای زندگی به یکی از جزایر اقیانوس هند رفته بود. اما قبل از شروع جام‌جهانی، پائول بیا رئیس‌جمهور کامرون از میلا خواست بار دیگر پیراهن تیم ملی کشورش را بپوشد. با حضور در ایتالیا، عنوان پیرترین بازیکن حاضر در ادوار جام‌جهانی با 42‌سال به او رسید؛ عنوانی که فارید موندراگون، گلر 43‌ساله کلمبیا در جام‌جهانی 2014 برزیل از او گرفت.




کارلوس روآ
شاید عجیب‌ترین بازگشت مربوط به کارلوس روآ آرژانتینی باشد. بعد از حذف کردن انگلیس در جام‌جهانی 98 فرانسه، او اعلام کرد دیگر نمی‌خواهد فوتبال بازی کند. او آن روزها در مایورکا بازی می‌کرد و با وجود قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، از تمدید قرارداد با این تیم سر باز زد و دلیلش هم این بود که با نزدیک شدن به قرن 21، دنیا در حال به اتمام رسیدن است. وقتی این اتفاق نیافتاد، روآ خیلی آرام پای میز مذاکره نشست و به فوتبالش ادامه داد.