اختلاف در فدراسیون فوتبال بالا گرفت

کفاشیان: تکلیفم را روشن نکنید می‌روم

اختلاف در فدراسیون فوتبال بالا گرفت




فدراسیون فوتبال این روزها تبدیل به میدان جنگ شده است. در یک سو یاران مهدی تاج، رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال قرار دارند و در سوی دیگر علی کفاشیان نایب رئیس اول و مهدی نبی دبیر کل این فدراسیون.
جنگ البته از روزی آغاز شد که کفاشیان به فوتبال بازگشت. آن روز مشخص بود حیدر بهاروند سرپرست موقت، کاظم طالقانی عضو هیات رئیسه و بعضی از مسوولان سازمان‌لیگ به‌شدت مخالف او هستند. چه، صادق درودگر رئیس کمیته اقتصادی فدراسیون در مصاحبه‌ای گفت اگر کفاشیان عنان کار را به دست بگیرد، استعفا می‌دهد و می‌رود. از همان روز مشخص بود لشکرکشی در فدراسیون فوتبال صورت گرفته. در هیات رئیسه همه مخالف بازگشت کفاشیان بودند الا یک نفر؛ هدایت ممبینی. بنابراین رئیس سابق فوتبال می‌دانست برای آن‌که بتواند قدرتش را تثبیت کند، باید خود را آماده یک نبرد کند.
حالا اما مدتی بعد از بازگشت، جنگ مغلوبه شده است. علی کفاشیان تهدید کرده در صورتی که نخواهند قدرت قانونی او را بدهند، کنار می‌‎کشد. پیام او روشن است و می‌گوید: «تکلیفم را روشن نکنید، می‌روم.» اما کیست که نداند کفاشیان با همه ترفندهایی که بلد است، به این سادگی کنار نمی‌کشد. او این حرف را زده تا شاید جو را آرام کند اما در پس این جمله احتمالا به نقشه بعدی خود فکر می‌کند. نکته اینجاست که داخل فدراسیون-نه ارکان مدیریتی بلکه بدنه این فدراسیون-تمایل به سوی کفاشیان دارند. بعضی اتفاقات مدیریتی در دوره تاج و البته یارکشی‌های او، موقعیت تیم آنها را در فاز «منفی» قرار داده است. وقتی در این‌باره از علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال سوال می‌کنیم، سعی می‌کند طفره برود. او می‌گوید: «فعلا موضوعی نیست که بخواهم درباره‌اش صحبت کنم. اجازه دهید چند روز بگذرد و تکلیف روشن شود.»
کفاشیان منتظر جلسه بعدی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است. در این بین مهره‌های تاج در فدراسیون یعنی کاظم طالقانی و حیدر بهاروند مشغول معادله‌چینی هستند. نبی هم به هر حال بیکار ننشسته و فعلا خبری از فدراسیون یکپارچه نیست. به نظر می‌رسد این قصه سردرازی دارد چون بازی، بازی انتخابات فدراسیون فوتبال است. هرکس سرپرست موقت بماند یا بشود، می‌تواند نقش کلیدی در برگزاری انتخابات بعدی داشته باشد. گویا تاج در تلاش است تا به هر طریقی حبیب کاشانی را به راس بنشاند تا خود نایب رئیس اول او باشد. از جبهه مقابل هم به گوش می‌رسد تلاش برای استعفای نبی و کاندیداتوری او برای ریاست فدراسیون فوتبال است.