استقلالی‌ها به جم نرفتند

استقلالی‌ها به جم نرفتند


پس از مثبت شدن تست کرونای شش بازیکن و دو عضو باشگاه استقلال به ویروس کرونا، این باشگاه خواستار لغو بازی با پارس‌جنوبی در هفته بیست‌و‌سوم لیگ‌برتر شد. با این حال، توحید سیف‌برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: همکارانم در کمیته پزشکی مدارک ارسال شده باشگاه استقلال را بررسی کردند و با توجه به این‌که این تعداد کمتر از ۲۵‌درصد اعضای باشگاه استقلال است، آنها طبق پروتکل باید مقابل رقیب خود بازی کنند.
با این حال این پایان ماجرا نبود. در شرایطی که اعضای تیم استقلال در فرودگاه مهرآباد حاضر شده و قصد سفر به جم را داشتند، پاسخ دومین تست کرونای بازیکنان این تیم نیز به دست کادر پزشکی و اعضای فنی رسید تا مشخص شود  تعداد بازیکنان کرونایی استقلال به عدد 12 رسیده است. این اتفاق باعث شد کادر فنی تیم استقلال تصمیم بگیرد آبی‌پوشان راهی جم نشوند.
البته بی‌شک خود باشگاه‌ها هم در بالا رفتن آمار کرونا در بین نفرات و اعضای کادر فنی تیم خود مقصر هستند. این جمله از دکتر امین نوروزی، معاون پزشکی باشگاه استقلال که «بازیکنان مبتلا به کرونا دیروز همراه سایرین تمرین کردند‍ و ممکن است مبتلایان به کرونا، ناقل این بیماری به سایرین بوده باشند.» واقعا جای تامل دارد.