دفاع 9‌متهم در برابر بازپرس جنایی

افزایش بازداشتی‌های آتش‌سوزی مرگبار در کلینیک پزشکی

دفاع 9‌متهم در برابر بازپرس جنایی



9‌متهم پرونده آتش‌سوزی مرگبار کلینیک سینا‌اطهر تهران دیروز مورد تحقیقات قضایی قرارگرفتند. با تحقیق از این افراد، نام چهار نفر دیگر هم در فهرست بازداشتی‌ها قرار‌گرفت.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، شامگاه دهم تیر امسال کلینیک پزشکی چهارطبقه سینا‌اطهر در حوالی میدان قدس تهران بر اثر انفجار کپسول‌های اکسیژن در آتش سوخت و مرگ دو مراجعه‌کننده و 17 کادر درمان را رقم زد.
پس از تحقیقات مقدماتی در این پرونده، سه‌زن و 6‌مرد که از مسوولان و مرتبطان این کلینیک بودند، بازداشت شدند. آنها  دیروز از سوی  مصطفی واحدی، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران مورد تحقیق قرار گرفته و هرکدام اظهارات متفاوتی را بیان کردند.   
پیمانکار تاسیسات کلینیک  که در میان بازداشتی‌هاست در تحقیقات گفت:  فقط با دو بخش از کلینیک قرارداد‌کاری داشته و وظیفه‌اش تعمیر برق و دیگر خرابی‌هایی بوده که در حیطه تاسیسات باید انجام می‌گرفته و نقشی در ایمن بودن یا نبودن‌ساختمان و محل قرارگرفتن کپسول‌های‌اکسیژن نداشته‌است. بازپرس پرونده پس از تحقیق از این 9‌نفر به سرنخ‌هایی دست یافت که نشان می‌داد چهار نفر دیگر در این حادثه  نقش داشته‌اند که با هماهنگی قضایی  قرار شد این افراد  نیز بازداشت و تحقیقات لازم از آنها انجام شود. قرار شد پرونده از سوی پلیس امنیت تهران  برای تحقیقات تخصصی‌تر در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران  قرار گیرد. همچنین قرارشد 12‌استعلام  برای مشخص‌شدن دیگر ابعاد پرونده از سوی برخی سازمان‌ها ازجمله معاونت درمانی وزارت بهداشت، علوم پزشکی تهران، اورژانس، آتش‌نشانی، سازمان استاندارد، شهرداری و... انجام گیرد.