افزایش سرمایه بانک رفاه از محل فروش سهام شرکت‌های تامین اجتماعی

افزایش سرمایه بانک رفاه از محل فروش سهام شرکت‌های تامین اجتماعی

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار شد بخشی از بدهی مسجل‌شده دولت به تأمین اجتماعی پرداخت شود که منتظر مصوبه هیأت دولت هستیم و میزان آن نیز بعد از تصویب در هیأت دولت مشخص می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با واگذاری 10 درصد از سهام شستا در بورس، ارزش بازار 10 درصد افزایش یافت و میزان ارزش بازار این شرکت نیز از 150 هزار میلیارد تومان به 260 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
شریعتمداری تصریح کرد: در 11 تیرماه 99 بزرگ‌ترین هلدینگ سیمانی کشور از زیرمجموعه‌های تأمین اجتماعی به ارزش 23‌هزار میلیارد تومان عرضه اولیه شد که در این عرضه اولیه 4.5‌میلیون نفر از هموطنانمان شرکت کردند و به هر فرد تا سقف 500 هزار تومان سهام از بزرگ‌ترین هلدینگ سیمانی کشور رسید.
 وی گفت: منابع این عرضه اولیه صرف اقدامات زیربنایی می‌شود که یکی از اقدامات زیربنایی افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران است که سرمایه این بانک که در خدمت کارمندان و بازنشستگان تأمین اجتماعی قرار دارد، از 200 میلیارد تومان به 2 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش می‌یابد و تسهیلاتی که به بازنشستگان پرداخت می‌شود نیز افزایش خواهد یافت.