خودکشی بعد از همسرکشی

درخواست دیه برای قربانی جنایت در باغ‌پرندگان

خودکشی بعد از همسرکشی

خانواده عروس جوانی که قربانی جنایت همسرش شده‌بود، به‌خاطر خودکشی قاتل درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند. در این جنایت، مردی بعد از کشتن همسرش، با شلیک گلوله به زندگی‌اش پایان داد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت 18 و 20 دقیقه سه‌شنبه دوم مرداد سال 97 ماموران پلیس هنگام گشتزنی در محدوده جنگل لویزان، خودروی زانتیایی را دیدند که مقابل در ورودی باغ‌پرندگان پارک‌شده‌بود.
داخل خودرو زن و مردی نشسته بودند که در نگاه اول به‌نظرمی‌رسید خواب هستند، اما یکی از ماموران متوجه لکه‌های خون روی دست‌های راننده شد. با توجه به مشکوک‌بودن موضوع، ماموران به سمت خودرو رفتند و چندبار به شیشه زدند اما زن و مرد جوان هیچ عکس‌العملی نشان ندادند. این در حالی بود که در ماشین قفل نبود و مامور پلیس پس از بازکردن در با صحنه هولناکی روبه‌رو شد.
زن و مرد جوان هردو بر اثر شلیک گلوله جان‌باخته‌بودند. زن جوان که در صندلی شاگرد نشسته بود از ناحیه گیجگاه سمت چپ، گلوله‌خورده‌بود و مرد از ناحیه گیجگاه سمت راستش.
زن جوان در حالی جان‌باخته‌بود که کمربندش را بسته و تلفن همراهش در دستش بود. به‌نظرمی‌رسید او صفحه‌ای را بازکرده و در حال چک‌کردن گوشی‌اش بوده که هدف اصابت گلوله قرارگرفته‌است.
بررسی صحنه نشان ‌داد که قاتل، راننده - شوهر زن جوان- بوده‌است. او ابتدا با سلاح شاه‌کش گلوله‌ای به زن جوان شلیک‌کرده و سپس با شلیک ‌گلوله به شقیقه‌اش به زندگی خودش هم پایان‌داده‌بود.
همچنین دست‌نوشته‌ای در خودرو پیدا شد که نشان می‌داد این مرد به‌خاطر اختلاف خانوادگی همسرش را کشته و بعد خودکشی‌کرده‌است.
با گذشت دو سال از این جنایت، اولیای دم عروس جوان با مراجعه به شعبه 12 دادگاه کیفری یک استان تهران، درخواست کردند دیه دخترشان از بیت‌المال پرداخت شود. پس از این درخواست، قاضی دستور داد اموال قاتل بررسی شود و اگر او دارایی داشته توقیف و با آن مهریه و دیه عروس جوان پرداخت‌شود.