رمزگشایی از جنگ اقتصادی دشمنان مقاومت

رمزگشایی از جنگ اقتصادی دشمنان مقاومت

دکتر عدنان منصور وزیر خارجه سابق لبنان


در چهاردهمین سالگرد پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه قرار داریم. قبل از طرح مساله اصلی، تاکید می‌کنم به مدت هشت سال در ایران و به عنوان سفیر لبنان حضور داشتم. من با بهترین خاطرات ایران را ترک کردم و برای این کشور، صمیمانه احترام قائلم. ایران به خوبی شرایط لبنان و منطقه را درک کرده و کشوری با اصالت با مردمی آگاه و دوست داشتنی است. در دوران جنگ 33 روزه در تابستان 2006، مشاهده کردم مردم ایران چگونه مدافع حزب‌ا... و جریان مقاومت بودند.همه اینها در خاطر ملت لبنان مانده و تا ابد خواهد ماند.
امروز لازم است روی دو مساله متمرکز شویم، یکی ضرورت حضور حزب‌ا... در لبنان و دیگری، توطئه هایی که از سوی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی علیه جریان مقاومت رخ می‌دهد. در مساله اول، باید تاکید کنم رژیم صهیونیستی  منطقه را به سوی جنگ و کشمکش می‌کشاند و این موضوع برای لبنان دارای تبعاتی بوده و خواهد بود.  از این رو حضور پررنگ مقاومت در لبنان و در دفاع از حاکمیت و قلمروی کشورمان ضرورت دارد. بدون شک لبنان و جریان مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان و جنگ طلبی رژیم صهیونیستی آرام نمی ماند. این درس بزرگی بود که حزب‌ا... در جریان آزادسازی جنوب کشورمان ( لبنان )  و جنگ 33 روزه به دشمنان داد و آنها را زمینگیر کرد.
از سوی دیگر، حزب‌ا... در راستای دفاع از کیان و امنیت لبنان و منطقه، بسیاری از توطئه‌های مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی را نقش بر آب ساخته است. از این رو دشمنان مقاومت از حزب‌ا... عصبانی و البته در مقابل آن ناتوان هستند. مصادیق پیروزی‌های حزب‌ا... در منطقه و در مقابل، ناکام ماندن طرح ها و نقشه‌های واشنگتن و تل‌آویو کاملا عیان و آشکار است. علاوه بر آنچه در جنگ 33 روزه گذشت و به شکست دشمن صهیونیستی منجر شد،حزب ا... با ورود مسوولانه خود به سوریه، چگونه همراه دیگر اضلاع جریان مقاومت نقشه های واشنگتن را در دمشق ناکام گذاشت؟ در حال حاضر نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی در مسیر تحقق معامله قرن، با قدرت حزب‌ا... و دیگر گروه‌های مقاومت مواجه هستند. در چنین شرایطی آمریکا و متحدان آن قصد دارند با اعمال فشار بر مقاومت لبنان، قدرت مانور آن را محدود سازند. با همه این اوصاف، حزب‌ا... به خوبی نشان داده است در تمامی ابعاد، راه ایستادگی در برابر توطئه دشمنان را به خوبی می‌داند و در نهایت نیز به مسیر پرصلابت و همیشگی خود در لبنان و منطقه ادامه خواهد داد.
در خصوص مساله دوم یعنی توطئه های دشمنان باید تاکید کنم حزب‌ا... به صورت هوشمندانه مشغول رصد تحرکات دشمن صهیونیستی و آمریکاست.بدیهی است به طور کلی جریان مقاومت، هیچ‌گاه تسلیم وعده های پوچ و فریبکارانه دشمنان نشده و در مقابل،نقشه‌ها و طرح‌های فعلی و احتمالی آنها را مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار داده است. بی دلیل نیست که آمریکا، رژیم صهیونیستی و دولت‌های اروپایی،وجود و حیات موثر جریان مقاومت را نمی‌پذیرند. اقدامات اخیر در خصوص وضع تحریم‌های اقتصادی علیه حزب‌ا... و حتی اعمال فشار اقتصادی غرب بر ملت لبنان با هدف ایجاد شکاف میان مردم و مقاومت در همین راستا قابل ارزیابی است. فراتر از آن، کشورهایی مانند انگلیس و آلمان سعی کرده‌اند با قرار دادن نام حزب‌ا... در زمره گروه‌های تروریستی ادعایی خود، قدرت مقاومت را تضعیف کنند. با همه این اوصاف، معتقدم قدرت حزب‌ا... با این تحریم‌ها و فشارها تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.
تجربیات سال‌ها و دهه‌های گذشته نشان داده است ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی استراتژی ها و نقشه‌های  کلانی را در منطقه تعریف کرده و از تمام ابزارها و مهره های خود نیز برای رسیدن به آنها استفاده کرده‌اند. آنها نسبت به تحقق این نقشه‌ها اطمینان کامل داشته‌اند،اما جبهه مقاومت به‌خوبی چنین نقشه هایی را رصد و با آنها مقابله کرده است. این همان رمز پویایی مقاومت است.بدون شک این روند معطوف به گذشته و حال نبوده و در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.