نقشه راه جدید سید مقاومت

چرا سید‌حسن نصرا… اعلام جهاد کشاورزی و صنعتی کرد؟

نقشه راه جدید سید مقاومت

دبیر‌کل حزب‌ا... لبنان در سخنرانی تاریخی و راهبردی خود در چهاردهمین سالگرد فرارسیدن جنگ 33 روزه، به نکات ارزنده و مهمی اشاره کرده است. سید حسن نصرا... در قسمتی از این سخنرانی تاکید کرد: « طی دو دهه گذشته سیاست‌های اقتصادی در کشور بر نقش لبنان در قالب صلح منطقه‌ای استوار بود تا کشور بر بخش خدماتی تکیه کند و با این کار بخش‌های کشاورزی و صنعت به چند دلیل ضربه خوردند.‎ باید از طریق تبدیل لبنان به یک کشور تولیدکننده بعد از آن‌که سال‌های متمادی تنها مصرف‌کننده بود، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. از پیش‌شرط‌های زندگی عزتمند برای هر ملتی آن است که کشوری تولیدکننده باشد، کشاورزی و صنعت برای هر ملتی مانند آب و اکسیژن است و تبدیل لبنان به یک کشور تولیدکننده مسؤولیتی است که هم به‌عهده دولت و هم بر دوش ملت قرار دارد.»



این سخنان در سالگرد جنگ 33 روزه، به‌وضوح نشان می‌دهد که «مقاومت همه‌جانبه» یا همان «مقاومت فعال»، چگونه از سوی دبیر‌کل حزب‌ا... و اعضای این جریان اصیل و محکم مورد توجه قرار گرفته است. مقاومت همه‌جانبه یا همان مقاومت فعال، ابزارهای مقابله با دشمن محدود به حوزه نظامی  نبوده و مقولات «آفند» و «پدافند» در همه حوزه‌ها مورد نظر قرار می‌گیرد.
باید در نظر گرفت که «جهاد اقتصادی و صنعتی»، مفاهیمی انتزاعی نبوده و هر یک دارای ابعاد، متعلقات و حدود و ثغور خاص خود هستند. سکوت  و سردرگمی  دولتمردان و رسانه‌های‌ صهیونیستی و غربی در برابر  سخنان  اخیر دبیر‌کل حزب‌ا... ، به وضوح نشان می‌دهد که آنها چگونه نسبت به سخنان و به عبارت بهتر، «نقشه راه» ترسیم شده از سوی سید‌حسن نصرا... هراسان شده‌اند.
تجربه سال‌ها و دهه‌های گذشته به دشمنان نشان داده است که میان گفتار ، قول و عمل سید‌حسن نصرا... فاصله‌ای وجود ندارد. در جریان جنگ 33 روزه، هنگامی که سید مقاومت در آغاز جنگ تهدید به موشکباران حیفا کرد، حزب‌ا... بلافاصله پس از افزایش جنایات صهیونیست‌ها، حیفا را مورد هدف قرار داده و آن را به «شهر ارواح» تبدیل کرد. در جریان جنایات قانا و سکوت سازمان ملل متحد، سید‌حسن نصرا... تهدید کرد بلافاصله پاسخ اسرائیل را خواهد داد. هنوز چند ساعت از سخنان رهبر حزب‌ا... نگذشته بود که ناوچه فوق مدرن ساعر مورد اصابت موشک‌های حزب‌ا... قرار گرفت و در آب‌های «صور» به همراه ۵۳ صهیونیست مدفون شد؛ جالب توجه این‌که رسانه‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی با گذشت 14 سال هنوز از سرنوشت ده‌ها نظامی صهیونیست که در ناوچه ساعر و به‌دست رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیدند، اخباری منتشر نکرده‌اند.
سید‌حسن نصرا... این بار نیز سخن از «جهاد کشاورزی» می‌گوید. بدون شک، حزب‌ا... این بار و در این عرصه نیز دشمن صهیونیستی و آمریکا را غافلگیر خواهد کرد. هم‌اکنون دستگاه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی غرب مانند وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال محاسبه ظرفیت‌های آشکار جریان مقاومت هستند تا بلکه ضمن هدف قرار دادن این ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل، مانع از تحقق این جهاد سرنوشت‌ساز ( جهاد اقتصادی و صنعتی ) شوند. با این حال حزب‌ا... نشان داده است که  در هر عرصه نبردی دشمن را غافلگیر می‌کند.
سید‌حسن نصرا... از جانب حزب‌ا...، لبنانی‌ها را دعوت به ورود به عرصه احیای بخش‌های صنعت و کشاورزی کرده و این ورود مسؤولانه و فراگیر را  شرط اساسی بقا و زندگی آبرومندانه شهروندان لبنانی دانسته است. سید مقاومت، از این جهاد اقتصادی، به مثابه جنگ با «جنگ فروپاشی و گرسنگی» یاد کرده و تاکید کرده است که حزب‌ا... با تمام امکانات، توانمندی‌ها، دوستان و متحدانش در قلب این تقابل قرار خواهد گرفت.
دبیر‌کل مقاومت، از  «نبردی مقدس» و «گسترده» با دشمنان قسم‌خورده امنیت و ثبات لبنان و منطقه پرده‌برداری کرده است. سید‌حسن نصرا... بدون شک قهرمان دنیای عرب است و اعطای چنین لقبی به وی بر‌اساس شایستگی‌ها و درایت فوق‌العاده اوست.  در سال 2006 میلادی و در جریان جنگ 33 روزه، دبير‌کل حزب‌ا...، در سایه خیانت سران عرب، اعم از سعودی‌ها، اماراتی‌ها و مصری‌ها و در اوج غربت، آن شکست تاریخی و سنگین را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد.
 در آغاز جنگ 33 روزه،  جورج  بوش و ايهود اولمرت، مقامات وقت  آمریکا و رژیم صهیونیستی  تصور می‌کردند که نیروی مقاومت اسلامی در عرض یک هفته نابود می‌شود  و دیگر نامی از حزب‌ا... در لبنان باقی نخواهد ماند‌. دبیر‌کل حزب‌ا... در همان روزهای آغازین جنگ 33 روزه ‌خطاب به سران خیانتکار‌ عرب گفت: نه قلب‌هایتان را می‌خواهم و نه شمشیرهایتان را... .
کشورهای اروپایی و حتی سازمان ملل متحد نیز با سکوت در برابر جنایات تل‌آویو و فراتر از آن، همراهی با صهیونیست‌ها تلاش کردند  سید‌حسن نصرا... و همراهانش را تحت فشارهای بیشتری قرار داده و به‌ این وسیله روند شکست‌ سریع حزب‌ا... را تسریع کنند، اما نه تنها مقاومت شکست نخورد، بلکه سیلی تاریخی محکمی بر صورت دشمنان مقاومت زد. جای این سیلی بر صورت نظامیان، سیاستمداران و استراتژیست‌های غربی و صهیونیستی همچنان باقی مانده است.
امروز نیز سید مقاومت آماده است تا بار دیگر دشمنان مقاومت را زمینگير کند. سیدحسن نصرا... قطعا این بار تنها نیست. علاوه بر جمهوری اسلامی ایران که حمایت از مقاومت را رسالت‌، اعتقاد و راهبرد خود می‌داند، امسال ده‌ها جریان مقاومت در منطقه (اعم از عراق، یمن، سوریه و دیگر کشورهای منطقه) حضور دارند که در این نبرد مقدس، حامی و همراه حزب‌ا... هستند. بدون شک جبهه مقاومت، پیروز نهایی این نبرد خواهد بود. در آینده‌ای بسیار نزدیک، رژیم صهیونیستی‌، آمریکا‌، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و سایر بازیگرانی که سودای شکست مقاومت و تسلط گفتمان سازش و پذیرش سلطه بیگانگان بر منطقه را دارند، نسبت به ابعاد جهاد همه‌جانبه ( نظامی- اقتصادی) در منطقه و مصادیق این جهاد  آگاهی بیشتری خواهند یافت! در آن زمان دیگر جایی برای دشمنان به جز تسلیم یا نابودی باقی نخواهد ماند... .