کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

    زلزله 4 ریشتری فیروزكوه صدمات جانی و خسارت مالی نداشت. این زمین‌لرزه 4 ریشتری ساعت 11 و 49 دقیقه صبح یكشنبه در عمق هفت كیلومتری زمین،‌ استان تهران در حوالی فیروزكوه را لرزاند و شش پس‌لرزه  بعد از آن رخ داد. این زمین‌لرزه كشته و مصدومی نداشت.
    اعضای باند ۶ نفره خرید و فروش شمش طلای تقلبی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان بازداشت شدند.  از اوایل تیر امسال بود كه ماموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران باخبر شدند كه افرادی در زمینه خرید و فروش شمش طلا به قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی در بازار تهران فعالیت دارند. متهمان با افتتاح دفتر فروش سیم و كابل برق در محدوده میرداماد قطعات شمش‌های طلا را به صورت جزئی و عمده می‌فروشند. آنها تحت تعقیب پلیس بودند تا این‌كه دو نفرشان هنگام فروش ۵۰ قطعه شمش‌ طلای تقلبی بازداشت شدند. چهار عضو دیگر باند كه در داخل اتاقی در شركت پنهان شده بودند نیز بازداشت شدند.
    یك نوجوان13 ساله و كودكی 9 ساله در استخر ذخیره آب كشاورزی در روستای دره‌پهن افتاده و غرق شدند. ماموران پاسگاه انتظامی دشتاب به همراه امدادگران اورژانس و نیروهای امدادی در محل حادثه كه استخر ذخیره آب كشاورزی روستا بود، حاضر شده و مشاهده كردند این دو كودك  برای شنا وارد استخر شده بودند كه چون شنا بلد نبودند، غرق شدند.
    دندانپزشکی به نام رضا طولابی در مطب خود در شهر خرم‌آباد به طرز فجیعی با ضربات چاقو به قتل رسید. این اتفاق ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه شنبه رخ داد. این دندانپزشک خرم‌آبادی با ضربات چاقو به قتل رسیده است.
    مردی كه پنج روز ربوده‌شده و در اسارتگاه آدم‌ربایان بود از سوی پلیس خاش نجات یافت. این مرد از سوی چهار مرد نقاب‌پوش مسلح در یكی از خیابان‌های شهر خاش ربوده‌شده و بود. در جریان تحقیقات پلیسی معلوم شد كه او به خاطر اختلاف مالی ربوده شده است. سرانجام بعد از پنج روز از وقوع آدم‌ربایی مخفیگاه او در یکی از روستاهای سراوان شناسایی و گروگان در آنجا نجات یافت اما  آدم‌رباها فرار كردند.
    مردی كه با انگیزه سرقت موتورسیكلت جوانی را كشته بود یك سال بعد از فرار بازداشت شد. بیست و هشتم تیر سال گذشته بود كه جسد جوانی در یكی از مناطق شهر چابهار كشف شد. تحقیقات اولیه نشان  می‌داد كه این پسر 20 ساله كه موتورسوار بوده با شلیك گلوله فردی در میدان مادر چابهار به قتل رسیده و قاتل با سرقت موتور او فراركرده است. در ادامه رد سارقی دیگر در  این جنایت به دست آمد. پلیس سرانجام یك سال بعد از فرار قاتل او را كه دوباره به چابهار بازگشته  بود، شناسایی و بازداشت كرد.
    ریزش دیوار كاه‌گلی منجر به مرگ پسر پنج‌ساله در كرج شد. این كودك پنج‌ساله در منطقه ولدآباد كرج هنگام بازی در یك چهاردیواری كاهگلی بوده كه به دلیل نامعلومی یكی از دیوارها ریزش كرده و پسر خردسال در زیر آن گیر افتاد. امداگران  اورژانس در محل حاضر شدند و به كمك اهالی او را از زیر آوار بیرون آورده و به بیمارستان منتقل كردند كه به دلیل شدت صدمات فوت شد.
    مرد قاچاقچی هنگام فرار از دست ماموران وارد رودخانه سد تنگاب شد تا با شنا كردن فرار كند كه ناكام ماند و پلیس فداكار او را نجات داد. ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام كنترل خودروهای عبوری، به یک خودروی پژو 405 ظنین شدند. آنها با اخطار به راننده خواستند كه توقف كند و تسلیم شود كه او برسرعتش افزود و فرار كرد. ماموران به لاستیک خودروی پژو شلیك كردند، با پنچر شدن لاستیك‌ها خودرو متوقف شد و راننده با جا گذاشتن خودرو، به داخل سد تنگاب پرید تا فرار کند. متهم به دلیل بلد نبودن شنا در حال غرق شدن بود که یکی از ماموران داخل آب شد و مرد قاچاقچی را نجات داد. در بازرسی از خودروی به‌جا مانده از متهم، 172 كیلو تریاك و یك قبضه اسلحه شكاری ساچمه‌زنی كشف شد.
    پسرنوجوان اهل اسلام‌آباد‌غرب که دو سال قبل مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفته بود، به دلیل شدت آسیب وارد شده جان خود را از دست داد. این نوجوان که ماهان عسکری نام داشت، دو سال قبل در راه برگشت از مدرسه مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفت و در دو سال گذشته بارها مورد عمل جراحی قرار گرفت اما سرانجام به دلیل شدت جراحات اسیدی جان خود را از دست داد. متهم پرونده اسیدپاشی کماکان در زندان است.