نسخه Pdf

بازار 1295

بازار 1295

تعداد بازیکن: 3 تا 5 نفر زمان بازی: 45 تا 60 دقیقه گروه سنی: بالای 8 سال

بازار 1295 یک بازی خانوادگی است که می‌تواند شما را یک ساعت سرگرم کند. نکته‌ مهم این است که صفر تا صد این بازی داخل کشور تولید شده‌است. داستان آن در بازار تهران و سال1295 می‌گذرد که در آن بازیکنان با دادو‌ستد سعی می‌کنند کالاهای خودشان را بفروشند. هر بازیکن بازی را با یک حجره و سکه‌های قیمت‌گذاری همرنگ حجره‌اش به‌اضافه‌ 20 سکه‌ شروع می‌‌کند. بازیکنان در طول بازی با دادوستد پنج قلم کالا (برنج، گوشت، نان، فرش و پسته) که در کیسه‌ بازی قرار دارد، سعی می‌کنند بیشترین درآمد را به دست آورند. نکته مهم این است که بازیکنان باید با خرید و فروش کالاها، سهم خود را از فروش آنها در بازار 
به دست آورند، اما سهم بیشتر در فروش یعنی قیمت پایین‌تر. بنابراین باید با مذاکره و حساب و کتاب بتوانند هم جنس‌هایشان را بفروشند هم پول بیشتری به دست بیاورند.
هر دور از بازی سه مرحله دارد. در مرحله‌ اول هر‌بازیکن از داخل کیسه‌ بازی و به‌طور تصادفی شش کالا را بیرون می‌کشد و پشت حجره‌اش قرار می‌دهد. باید از بین شش کالا سه‌تا را انتخاب و همزمان با هم رو کنید و در حجره‌ بچینید. بقیه‌ کارت‌ها را هم دوباره به درون کیسه برگردانید. بعد همین مرحله‌ را دوباره تکرار کنید. یعنی باز‌شش کارت از داخل کیسه بیرون بکشید، سه‌ تا را انتخاب کنید و بقیه را به درون کیسه برگردانید. تنها فرقی که با دفعه‌ اول دارد این است که شما الان می‌توانید حجره‌ها و کالای بقیه‌ بازیکنان را ببینید و متوجه شوید اگر روی چه کالایی سرمایه‌گذاری کنید، امتیاز بیشتری خواهید گرفت.
در مرحله‌ بعد معامله با دیگر بازیکنان شروع می‌شود. شما می‌توانید جنس‌تان را در برابر جنس یا پول معامله کنید. در مرحله‌ بعد هم باید سراغ قیمت‌گذاری اجناس بروید. قیمت‌گذاری‌ها با توجه به تعداد بازیکن‌ها متغیر است. مثلا قیمت گوشت در بازی چهار نفره چهار سکه است و در بازی پنج نفره شش سکه. در پایان بازیکنی برنده است که بتواند بیشترین سکه را از فروش جنس‌هایش به‌دست بیاورد. 
ضمیمه تپش
تیتر خبرها