نسخه Pdf

ناشتایی

ناشتایی

تعداد بازیکن: 2 تا 5 نفر زمان بازی: 20 دقیقه گروه سنی: بالای 8 سال

نشر نهالک ناشتایی را براساس بازی سوشی‌گو طراحی کرده که در سال‌های گذشته یکی از پرفروش‌ترین‌ بازی‌های کارتی دنیا بوده‌است. 108 کارت این بازی خوراکی‌های مختلف مربوط به صبحانه را نشان می‌دهد. هر کس بتواند بهترین کارت‌ها را انتخاب کند و در نتیجه صبحانه مقوی‌تری بخورد، برنده بازی است!
هر کدام از خوراکی‌ها ارزش امتیازی متفاوتی دارند. بعضی کارت‌های بازی امتیاز مستقیم دارند؛ یعنی مثلا کارت مربا یک امتیاز دارد و شما آن امتیاز را دریافت می‌کنید. ولی بعضی کارت‌ها در شرایط مشخصی به شما امتیاز می‌دهند. مثلا روی کارت تخم‌مرغ نوشته شده اگر دو کارت تخم‌مرغ را داشته باشید پنج امتیاز می‌گیرید و اگر یک کارت داشته باشید، هیچ امتیازی نمی‌گیرید. هر‌دست از سه دور تشکیل شده‌است. در دور اول بین بازیکنان تعدادی کارت پخش می‌شود. هر بازیکن کارت مورد نظرش را انتخاب می‌کند و همه‌ بازیکنان با هم کارت‌شان را رو می‌کنند. وقتی کارت‌ها رو شد هر بازیکن دسته‌ کارت‌هایش را به بازیکن بغلی خود می‌دهد. باز هم هر بازیکن کارت‌هایش را می‌بیند و یکی را انتخاب می‌کند و همزمان کارت‌هایشان را رو می‌کنند و باز هم پروسه‌ مرحله‌ قبل یعنی دادن کارت‌ها به بازیکن بغلی تکرار می‌شود. بعد از این‌‌‌که کارت‌ها تمام شد، امتیاز خود را محاسبه می‌‌کنید. 
محاسبه امتیازها هم قوانین خودش را دارد. امتیاز همه‌ کارت‌ها را می‌توانید محاسبه کنید به جز کارت شیر که باید در آخر شمرده شود. هر بازیکنی که در پایان بازی بیشترین کارت شیر را داشته باشد، شش امتیاز مثبت و بازیکنانی که کمترین کارت شیر را داشته‌باشند شش امتیاز منفی دریافت می‌‌کند. برنده بازی کسی است که بیشتری امتیاز را داشته‌باشد.
ضمیمه قفسه کتاب
تیتر خبرها