جواد محقق و3 کتاب تازه

جواد محقق و3 کتاب تازه


جواد محقق، شاعر و نویسنده که کتاب «با اهل انجمن» را در دست چاپ دارد، گفت: تعداد معدودی از این اثر در اواخر سال گذشته همزمان با اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد و قرار بود از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی نشر یابد، ولی چون مساله ادغام موسسات در پیش بود ظاهرا طی مذاکراتی که داشتند از سوی انتشارات سوره‎مهر منتشر خواهد شد.
علاوه بر این کتاب، دو اثر دیگر با نام‌های «تو را دوست دارم» و «تذکره علمای شاعر و شعرای عالِم استان همدان» از محقق به زودی منتشر خواهد شد.
محقق با بیان این‌که کتاب دیگری که در مرحله نمونه‌خوانی است «تذکره علمای شاعر و شعرای عالِم استان همدان» نام دارد، افزود: در این اثر به علمای روحانی که در طول تاریخ این شهر اهل ذوق و هنر بودند، فعالیت ادبی داشتند، از آنها آثاری باقی مانده، در زندگی‌نامه آنها گفته شده اهل شعر بودند یا دیوانی به جا گذاشته‌اند، پرداختم.
او این کتاب را نخستین جلد از مجموعه 30 جلدی دانست و تصریح کرد: به هر استان به همین ترتیب یک جلد اختصاص پیدا کرده است. البته با تقسیمات جدید تعداد استان‌ها ممکن است متفاوت شود. این اثر محصول مطالعه و تحقیق 15 ساله است و پیش از انقلاب در سال 1354 شروع شده. بخش‌هایی از آن در یکی از نشریات اوایل دهه 60 به صورت پاورقی منتشر می‌شد. مدتی روی آن کار کردم و برای مدتی هم متوقف مانده بود تا این‌که بالاخره برای نشر آماده شد.
او همچنین مجموعه شعر نوجوانان را با عنوان «تو را دوست دارم» در انتشارات گویا در دست چاپ دارد که تمامش شعرهای نیمایی هستند./هنرآنلاین