رکـــــــــــــــــــــــــورد

رکـــــــــــــــــــــــــورد

طولانی‌ترین فینال ویلمبدون مردان / July 14, 2019
هر وقت اسم نواک جوکوویچ و راجر فدرر در دو طرف یک مسابقه تنیس باشد، باید منتظر کلی اتفاق و رکورد جالب و منحصربه‌فرد بود. فینال مسابقات ویمبلدون مردان در سال‌2019 نیز از این قاعده مستثنا نشد و رکورد طولانی‌ترین مسابقه فینال این بازی‌ها ثبت شد. تنیسور صرب که استاد سوئیسی را با نتیجه‌3‌بر‌2 شکست داد، این پیروزی را در 4‌ساعت‌و‌57‌دقیقه به دست آورد تا به شانزدهمین گرند‌اسلم دوران حرفه‌ای خود برسد.



رکورددار فرمول یک انگلیس / July 14, 2019
یک سال پیش در چنین روزی، لوئیز همیلتون در مسابقات فرمول یک انگلیس به رکوردی رسید که شاید تا سال‌ها دست نخورده باقی بماند. راننده انگلیسی تیم مرسدس توانست برای ششمین‌بار به قهرمانی در این مسابقات برسد و به تنها راننده‌ای تبدیل شود که چنین رکوردی را در اختیار دارد. او با این قهرمانی از آلن کلارک و جیم پروست که هر کدام پنج قهرمانی داشتند، عبور کرد. همیلتون این شش قهرمانی را در فاصله سال‌های 2008‌تا‌2019 به دست آورد.



رکورد جالب در دوی ماراتن / July 14, 1912
کندی مک‌آرتور گرچه متولد ایرلند است، اما در آفریقای‌جنوبی بیش از زادگاهش مشهور و معروف است. این قهرمان دوی ماراتن در 21‌سالگی به آفریقای‌جنوبی مهاجرت کرد و عضو نیروهای ویژه پلیس شد. او در دوران نوجوانی ورزش را جسته و گریخته دنبال می‌کرد، اما بعد از رفتن به آفریقای‌جنوبی ورزش را به طور جدی دنبال کرد. او خیلی سریع یکی از اعضای تیم دو‌و‌میدانی ماراتن این کشور شد و در فاصله سال‌های 1908 تا 1912 در شش مسابقه ماراتن شرکت کرد و در همه نفر اول شد. بی‌شک مهمترین پیروزی او مربوط به بازی‌های المپیک 1912‌استکهلم بود.
در روز مسابقه هوا به‌قدری گرم بود که نیمی از دونده‌ها به پایان‌خط نرسیدند و حتی یک نفر از شدت گرما مُرد. در آن روز مک‌آرتور و کریستین گیستهام در تیم آفریقای‌جنوبی بودند و در حالی که گیستهام جلوتر بود، برای چند دقیقه ایستاد تا کمی آب بنوشد. اما کندی بر خلاف توافق اولیه‌ای که با گیستهام داشت، صبر نکرد و با عبور کردن از هموطنش با رکورد 2‌ساعت و 36‌دقیقه و 54‌ثانیه قهرمان المپیک شد. البته دوران قهرمانی کندی چندان طولانی نبود چرا‌که او سال بعد از آن المپیک، در یک تصادف به شدت مصدوم شد و دیگر نتوانست ورزش حرفه‌ای را دنبال کند. مک آرتور در سال 1960‌درگذشت.