استقبال از شمعدونی شگفت‌زده‌ام كرد!

استقبال از شمعدونی شگفت‌زده‌ام كرد!

یادداشت: محمد نادری بازیگر


گاهی كه فرصتی پیش می‌آید سریال شمعدونی را تماشا می‌كنم، البته برایم جالب است كه دو قسمت یكی پخش می‌شود و مردم حدود یك ساعت و نیم هر شب ساعت ۱۱ بیننده سریال هستند. به نظرم به این شكل پخش شدن سریال كه دو قسمت را با هم تلفیق كرده‌اند و در یك قسمت پخش می‌شود ریتم اصلی فیلمنامه با این كار از بین رفته، اما برای من جالب این است كه در این شرایط هم مردم باز سریال را تماشا می‌كنند و لذت می‌برند. اصلا فكر نمی‌كردم كه بازپخش شمعدونی پس از چند سال به این میزان دیده شود و بازخورد داشته باشد. چون در فضای مجازی و اینستاگرام هنوز هم هوشنگ هوشنگ می‌كنند و من را با آن شمایل می‌شناسند و این شخصیت را دوست دارند و مورد لطف خود قرار می‌دهند.
من فكر می‌كنم حالا كه شمعدونی از شبكه ‌آی‌فیلم پخش می‌شود، چند سری مخاطب دارد. یك دسته همان بیننده‌هایی هستند كه همان سال مخاطب كار بودند و آن رادوست داشتند و خاطرم هست همان موقع هم بسیار مورد لطف خود قرار می‌دادند. یك سری هم بار اول است كه مخاطب این كار هستند و آن سال‌ها به هر دلیلی نتوانستند بیننده سریال باشند یا این‌كه سن‌شان كمتر بوده یا كنكور داشتند یا به هر دلیل دیگری بیننده آن نبودند و حالا با سریال همراه شده‌اند كه خوشبختانه مورد استقبال‌ قرار گرفته و باعث شگفتی من شده كه بعد از چند سال هنوز هم شمعدونی توانسته مورد‌توجه قرار بگیرد. تا جایی كه برای من در فضای مجازی از تماشای سریال ویدئو می‌گیرند و می‌فرستند.
جالب است كه هم افرادی كه برای نخستین بار بیننده سریال هستند و هم آنهایی كه همان سال‌ها هم مخاطب كار بودند می‌گویند چرا فصل دوم آن ساخته نشد و فكر می‌كنم سریال این قابلیت را داشت كه شمعدونی هم جزو سریال‌های ادامه دار تلویزیون باشد.
چون با توجه به بازخوردی كه من الان می‌گیرم حتما در فصل‌های بعد هم مورد توجه قرار می‌گرفت. چون من پیش از بازخورد مخاطب فكر می‌كردم شمعدونی هم سریالی بود كه پخش شد و تمام شد. مثل خیلی از سریال‌های دیگر. اما افرادی را می‌بینم كه با توجه به سریال‌های به روزی كه تلویزیون پخش می‌كند و شرایط روز جامعه و بیماری كرونا باز هم توانسته جای خودش را بین مخاطبان باز كند و مردم را به حال و هوای همان سال‌ها بازگرداند. به طوری كه هنوز‌ من را با شخصیت هوشنگ می‌شناسند و مدام به این نام من را خطاب می‌کنند. اصلا فكر نمی‌كردم شوخی‌های آن سال‌ها باز هم بتواند تا این میزان مورد توجه قرار بگیرد و هر شب ساعت ۱۱ بیننده سریالی باشند كه چند سال قبل ساخته و پخش شده است.