رمانِ روزهای كرونا

اكران فیلم محمدعلی سجادی از امروز آغاز می‌شود

رمانِ روزهای كرونا


محمدعلی سجادی یكی از باسوادان سینماست كه دیگر هنرها را هم خوب می‌شناسد. او كه در روزهای قرنطینه فعال بوده و آثاری از رمان گرفته تا نقاشی را خلق كرده است، با ایسنا گفت‌وگو كرده. این كارگردان سینما كه قرار است فیلم «طلاقم بده به‌خاطر گربه‌ها»یش از امروز 29 تیر و در ادامه اكران پیش از عید نوروز در گروه هنر و تجربه روی پرده برود، درباره اوضاع و احوال این روزهای خود گفته: خوشبختانه حال من خوب است و فعلا همین كه سلامت باشیم بهترین خبر است.
با این حال بیكار هم نیستم و اصلا اجازه نمی‌دهم به خودم كه بیكار بمانم. از همان روزهایی كه كرونا شیوع پیدا كرد و در خانه بودم نقاشی‌هایی كشیدم با عنوان «ما و كرونا» كه تقریبا 40 تابلو شده و سه ماهی هم هست كه مشغول نوشتن یك رمان با همین مضمون و حال و احوال این روزها هستم.
او درباره شروع دوباره اكران فیلم «طلاقم بده به‌خاطر گربه‌ها» و این‌كه چرا اكران آنلاین را با توجه به شرایط انتخاب نكرده است، توضیح داده: طبیعتا برای من پرده ‌سینما همیشه ارجح بوده، بدون این‌كه بخواهم امكانات دیگر یا دگردیسی‌های تكنولوژی كه بر حسب ضرورت و زیست آدمی به وجود آمده را نفی كنم. قبول دارم كه به نظر می‌رسد در این اوضاع اكران آنلاین بهتر باشد ولی درباره این فیلم چون از قبل اكران شده بود به همان شیوه فعلا ادامه پیدا می‌كند.
سجادی درباره دیگر فیلمش یعنی «سودابه» كه آماده اكران است گفته: قرار بود این فیلم سال گذشته در فصل پاییز اكران شود ولی با مشكلات و حاشیه‌های آن روزها روبه‌رو شد و می‌دانیم فیلم‌هایی كه آن زمان روی پرده رفتند تقریبا نابود شدند.
ما هم برهمین اساس از اكران «سودابه» در آن مقطع صرف‌نظر كردیم و با وضعیت فعلی هم بلاتكلیف است.
محمدعلی سجادی، کارگردانی در سینما را با ساخت فیلم بازجویی یک جنایت در 26 سالگی شروع کرد و نوید ورود یک استعداد خوب به سینمای ایران را داد. این فیلم با بازی حبیب اسماعیلی و عنایت بخشی، از مهمترین فیلمهای ژانر پلیسی-جنایی است. گنج، جدال، گزل، افسانه مه پلنگ، بازیگر، شیفته، رنگ شب، اثیری و جنایت از دیگر فیلمهای سجادی است. آخرین فیلم او قبل از طلاقم بده به‌خاطر گربه‌ها، برداشتی از شاهنامه بود به نام «تمرینی برای اجرا».