از ظرفیت استان‌ها بیشتر استفاده شود

در نشست خبری سریال «دخترم‌نرگس» بیان شد:

از ظرفیت استان‌ها بیشتر استفاده شود



نشست خبری سریال «دخترم‌نرگس» با حضور بازیگران و عوامل سریال و اهالی رسانه در صداوسیما برگزار شد. به گزارش جام‌جم، نشست رسانه‌ای سریال «دخترم‌نرگس» ظهر روز گذشته با حضور سیدحسن فرخی و داوود سلیمان‌پور تهیه‌كنندگان، باقر پیران كارگردان این سریال و برخی بازیگران در سالن كوثر رسانه‌ملی برگزار شد. ازجمله هنرمندان حاضر در این نشست، محمود پاك‌نیت، رحیم نوروزی، مریم خدارحمی، مریم بارسنجی و جمال ذوالقدر بودند.
در ابتدای نشست، سلیمان‌پور، یكی از تهیه‌كنندگان سریال با بیان این‌كه «دخترم‌نرگس» در ۲۷ قسمت و به سفارش مركز سیمای استان‌های صداوسیما در مركز آذربایجان غربی تولید شده‌است اظهار كرد: نگارش فیلمنامه در نیمه دوم سال 97 به انجام رسید و از مهرماه پارسال هم فیلمبرداری سریال شروع شد و به موازات، دیگر كارهای فنی همچون ساخت موسیقی و تدوین هم پیش‌رفت. وی با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های اخیر درخصوص این سریال گفت: رضایت مخاطبان بزرگ‌ترین سرمایه برای تولیدكنندگان این سریال است.
باقر پیران، كارگردان مجموعه «دخترم‌نرگس» هم در این نشست با اشاره به محورهای اصلی داستانی این سریال اظهار كرد: سوژه اصلی و قصه‌های فرعی، همگی برگرفته از فرهنگ و ظرفیت‌های گوناگون موجود در استان آذربایجان‌غربی بودند. البته تم پلیسی و ماجرایی داستان هم در جذب مخاطب تاثیر فراوانی داشت.
وی افزود: استقبال مخاطبان و نتایج نظرسنجی‌ها درخصوص این سریال انگیزه‌هایم را برای كار در مراكز استانی و شهرستان‌ها بیشتر كرد.
محمود پاك‌نیت با اشاره به ظرفیت‌های گوناگون موجود در استان‌ها اظهار كرد: من خودم شهرستانی هستم و حالا هم خیلی خوشحالم كه سریالی در مركز یك استان ساخته شده و توانسته است پرمخاطب‌ترین اثر نمایشی تلویزیون لقب بگیرد.
وی افزود: تمركز امكانات در تهران، موجب نادیده‌گرفته‌شدن ظرفیت‌های فنی و انسانی در استان‌ها شده درحالی‌كه می‌توان با تكیه بر ظرفیت‌های قوی در مراكز، دست به تولید آثار ماندگار زد.
پاك‌نیت با بیان این‌كه حدود ۴۰۰ بازیگر در سریال «دخترم‌نرگس» حضور داشتند، گفت: از مسؤولان صداوسیما كه شهرستان‌ها را تحت حمایت خود گرفته‌اند تشكر می‌كنم.
وی خاطرنشان كرد: مشكلات مالی در شهرستان‌ها به نسبت تهران بیشتر است. بنابراین مسؤولان صداوسیما باید حمایت‌های بیشتری از تهیه‌كنندگان و فیلمسازان شهرستانی داشته باشند تا از مهاجرت اجباری آنها به تهران جلوگیری شود. دیگر بازیگر این سریال كه در نشست رسانه‌ای به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداخت، رحیم نوروزی بود. وی با اشاره به این‌كه در چند سال گذشته همه كارهایی كه انجام داده در شهرستان بوده‌است، گفت: یكی از علایق همیشگی من، ایرانگردی بوده، بنابراین هر كاری از شهرستان پیشنهاد شود استقبال می‌كنم.
وی افزود: برای تولید سریال «دخترم‌نرگس» پنج ماه در شهر ارومیه بودیم و امیدوارم باز هم چنین اتفاقاتی رخ دهد.
مریم خدارحمی، دیگر بازیگر این سریال هم ابراز كرد: تعداد بالای مخاطبان «دخترم‌نرگس» موجب خوشحالی‌ام شد. وقتی سریالی با این ظرفیت‌ها تولید می‌شود و مخاطبان شبكه‌های سراسری هم از آن استقبال می‌كنند، گویای كیفیت بالای كار است.