خط و نشان برای ناوهای هواپیمابر

قدرت‌نمایی سپاه در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص)14

خط و نشان برای ناوهای هواپیمابر


مرحله نهایی رزمایش بزرگ و مشترك پیامبر اعظم(ص) ۱۴ با مشاركت نیروی دریایی و نیروی هوا فضای سپاه با رمز مقدس «یا علی بن ابی طالب(ع)» از صبح دیروز در منطقه عمومی استان هرمزگان، غرب تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق كشور، در عرصه‌های زمین، هوا، دریا و فضا آغاز شد.
بنابر اعلام روابط عمومی كل سپاه، در مرحله نهایی این رزمایش یگان‌های موشكی، شناوری و پهپادی نیروی دریایی سپاه و یگان‌های موشكی، پهپادی و راداری نیروی هوافضای سپاه به اجرای عملیات و سناریوهای رزمایش می‌پردازند.
اجرای عملیات تهاجمی موشكی، شناوری و پهپادی علیه مواضع دشمن، عملیات مین‌ریزی آفندی و قطع خطوط مواصلاتی شناورهای دشمن فرضی، اجرای عملیات رزم موشكی توسط بالگرد و شلیك موشك‌های ساحل به دریا از برنامه‌های مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه است.
در این رزمایش برای نخستین بار عملیات رصد منطقه رزمایش با استفاده از تصاویر ارسالی از ماهواره نور صورت می‌پذیرد.
سردار عباس نیلفروشان، سخنگوی رزمایش مشترك پیامبر اعظم(ص) با تشریح اهداف و برنامه‌های رزمایش گفت: در این رزمایش دفاع ضد‌موشكی بالستیك و كروز انجام شده و از برخی تجهیزات و سلاح‌های غافلگیركننده استفاده می‌شود.
به گزارش سپاه نیوز، نیلفروشان ارتقای آمادگی‌های رزمی در تمامی سطوح، تمرین و حصول اطمینان از اجرای طرح‌های عملیاتی، افزایش سطح هماهنگی در اجرای عملیات مشترك و تمرین دفاع و آفند جنگ الكترونیك و پایداری ارتباطات چند‌لایه را از اهداف مهم رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴ توصیف و تصریح كرد: تامین خطوط مواصلاتی هوایی و دریایی و تداوم پشتیبانی‌های آمادی، تمرین ستادی سناریوهای مختلف و نیز طرح‌ریزی منعطف و سریع همراه با بازی جنگ دو طرفه از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش بزرگ است.
وی عمق بخشی به دفاع با بهره‌گیری از توان عظیم نیروی مردمی و بسیج دریایی را از ویژگی‌های رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص)۱۴ عنوان و اظهار كرد: در طرح‌های دفاعی سپاه روح تهاجم و آفندی با بسیج مردمی شكل می‌گیرد و پایان‌ناپذیری دفاع با حضور مردم در معركه‌های جهاد معنا پیدا می‌كند.
در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴، یگان‌های مختلف سطحی، تكاوری، غواصی، موشكی و... سپاه انهدام و مقابله با ناو هواپیمابر آمریكایی را تمرین كردند.
در این تمرین یگان‌های موشكی و شناورهای تندرو با اجرای آتش به‌وسیله راكت‌اندازها و موشك‌های كروز و همچنین بالگردهای نیروی دریایی سپاه نیز با شلیك موشك كروز مقابله با ناو آمریكایی را تمرین كردند.
در بخش دیگری از این تمرین، غواصان و تكاوران دریایی نیروی دریایی سپاه نیز عملیات انهدام پل فرماندهی ناو را تمرین كردند.