محکوم هستیم به خوشبینی

جلالی: مشغول جبران امتیازات از دست‌رفته گذشته هستم

محکوم هستیم به خوشبینی



 تیم گل‌گهر سیرجان برای ماندن در فصل آینده لیگ برتر در سه بازی آینده خود باید به پیروزی و امتیازات طلایی برسد. آنها البته تا اینجای کار بیشتر از آن که امتیاز به دست آورده باشند، امتیازات‌شان را حراج کردند و حالا مجید جلالی کار بسیار سختی برای رساندن تیمش به یک شرایط مطلوب جهت ماندن در لیگ‌برتر دارد. جلالی اما به آینده خوشبین است. با او بعد از تساوی مقابل فولاد گفت‌و‌گویی انجام دادیم که می‌خوانید:
 فکر می کنید گل گهر در لیگ برتر بماند؟
ترجیح می‌دهم فرد خوشبین و امیدواری نسبت به آینده باشم تا کسی که مدام می‌خواهد از شرایط خود گلایه کند. ما در واقع محکوم به خوشبینی و امیدواری هستیم. باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که با روحیه بالا سراغ ادامه بازی‌ها برویم و دنبال راهی برای نجات خود‌مان باشیم. البته در پایین جدول شرایط واقعا سخت است ولی در حال‌حاضر چاره‌ای جز جنگیدن نیست و من در این وضعیت راهی غیر از مبارزه نمی‌بینم.
پیش بینی خود شما چیست؟
 من دوست ندارم در این شرایط شانس ماندن تیم‌ها را پیش‌بینی کنم. همه تیم‌ها مشغول کار خود هستند و هیچ کس نمی‌خواهد بازنده و ناکام بماند. همین مسائل کارمان را سخت می‌کند اما خوشحالم بازیکنانم رفتار و تفکرات حرفه‌ای دارند و مسؤولیت‌های خود را پذیرفته‌اند. این موضوع می‌تواند در آینده به کمک ما بیاید. مهم این است که امیدوار باقی بمانیم و تا آخرین دقیقه از لیگ، دست از تلاش برنداریم.  وضعیت ما هم به گونه‌ای است که فعلا مشغول جبران گذشته این تیم هستیم.
تجربه مجید جلالی چقدر می‌تواند به کمک گل‌گهر بیاید؟
کار مربیگری در واقع کنترل بحران‌هاست. به همین خاطر ما هم مشغول کنترل حواشی و بحران‌ها هستیم که این موضوع هم وقت را می‌گیرد و هم انرژی کادر مدیریتی و مربیان را تلف می‌کند ولی مجبوریم با همه شرایط بسازیم. هنگامی که به گل‌گهر آمدم وضعیت تیم را می‌دانستم و حالا هم مسؤولیت‌های خود را می‌پذیرم تا بتوانم در موفقیت‌های آینده گل‌گهر نقش‌آفرینی کنم.
بازیکنان  تا چه حد با این شرایط بحرانی سازگار هستند؟
ما بازیکنان خوبی داریم اما نیاز به تغییر نگرش در تیم دیده می‌شود تا بتوانیم بهترین بهره ممکن را از شرایط فعلی تیم‌مان بگیریم. حیف است گل‌گهر سقوط کند. دوست دارم این را شفاف بگویم که در فوتبال ایران، باشگاهی شبیه به گل‌گهر سیرجان بسیار کم است. این باشگاه هم قدرت مالی و اقتصادی بالایی دارد و هم از امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار است. امیدوارم ما بتوانیم این تیم را در جدول حفظ کنیم و نماینده سیرجان را از شرایط سقوط دور نگه داریم.