سام راكول و یك نقش متفاوت

موسیقی محلی، دستمایه درام تازه شبكه آمازون

سام راكول و یك نقش متفاوت



 سینمای موزیكال كه زمانی برای خودش بروبیایی داشت، در چند سال اخیر دوباره مورد توجه صنعت سینما قرار گرفته است. بعد از موفقیت خوب مالی و انتقادی چند كمدی درام موزیكال، حالا نوبت سام راكول است تا در فیلمی در این‌ گونه سینمایی ظاهر شود. فیلم با نام «مرل ‌هاگارد» جلوی دوربین می‌رود و حال و هوایی شرح‌حال‌گونه دارد. همان‌طور كه از نام این درام پیداست، داستان فیلم اختصاص به فعالیت‌های هنری مرل ‌هاگارد، ستاره مطرح دنیای موسیقی محلی و كانتری موزیك دارد. رابین بیسل، وظیفه كارگردانی این درام موزیكال را به‌عهده دارد. او قبل از این با راكول در «بهترین دشمنان» كار كرده است.
فیلمنامه مرل ‌هاگارد را همسر خود هنرمند نوشته و بیسل آن را دوباره‌نویسی كرده‌است. ترزا ‌هاگارد با دستمایه قرار دادن كتاب خاطرات شوهر متوفای خود
«مرا دوباره به خانه بخوان»، فیلمنامه‌ای درام و تراژیك نوشته است. با آن‌كه خواننده ترانه‌های محلی آمریكا یك كارنامه بسیار موفق حرفه‌ای دارد، داستان فیلم روی جنبه دیگری از زندگی ‌هاگارد تمركز می‌كند. این داستان قرار است بخشی حیاتی و سخت از زندگی او و تلاش‌هایش برای كسب موفقیت را به نمایش بگذارد. ‌هاگارد در دوران نوجوانی از خانه فرار كرد و مدتی را با شغل دزدی سر كرد. بعد از چند بار زندانی شدن و فرار از آن به زندان معروف سن كوئنتین فرستاده شد.
در این محل بود كه به تفكر درباره گذشته‌اش پرداخت و تصمیم گرفت مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد. در زندان بود كه اجرای موسیقی جانی كش را دید و به موسیقی علاقه‌مند شد. بعد از رهایی از زندان، وارد حرفه موسیقی شد و خیلی سریع به‌صورت یكی از موفق‌ترین و مطرح‌ترین خوانندگان موسیقی محلی آمریكا و تاریخ موسیقی محلی كشور درآمد. شبكه آمازون امتیار برگردان سینمایی كتاب خاطرات ‌هاگارد را خریداری كرده و تهیه‌كننده فیلم سینمایی داستان زندگی اوست. اما فیلمی كه آمازون تهیه می‌كند، برای اكران عمومی در سالن‌های سینماها ساخته می‌شود و نه پخش استریم و اینترنتی.
 اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، كلید فیلمبرداری مرل ‌هاگارد در آخرین روزهای سال جاری میلادی زده خواهد شد. این درام برای نمایش عمومی در فصل پاییز سال آینده آماده می‌شود، تا بتواند در رقابت‌های اسكاری پیش روی خود شركت كند. راكول كه امید زیادی به موفقیت اسكاری این فیلم و نامزد شدن در رشته بهترین بازیگر مرد دارد، سال قبل در درام ضد‌جنگ و تحسین‌شده «جوجو خرگوشه» در كنار اسكارلت جوهانسن بازی كرد. در این فیلم، او در نقش یك افسر ارتش نازی و طرفدار هیتلر ظاهر شد كه در پایان ماجراها محكوم به اعدام می‌شود. بازی او در این كمدی سیاه تاریخی، تحسین منتقدان را برانگیخت. او در درام شرح‌حال‌گونه «ریچارد جول» كلینت ایستوود هم نقش یك وكیل سرسخت و سمج را به‌عهده داشت كه علیه فساد در اداره پلیس نیویورك اقدام می‌كند./ ‌هالیوود ریپورتر