نسخه Pdf

 نقد جدی به پدر و مادرها!

 نقد جدی به پدر و مادرها!

احمد قجاوند

همه ماها درباره تفاوت فرهنگ و جایگاه خانواده در ایران و كشور‌های دیگه(علی الخصوص اروپایی‌ها و آمریكایی‌ها) كلی مطلب شنیده، خوانده و حتی دیده‌ایم!
این‌كه خانواده اصل ترین ركن هرجامعه‌ای هستش و از بین رفتن خانواده یعنی از بین رفتن كل اون كشور و جامعه رو همه ما می‌دونیم ولی شاید نیاز باشه كه یك تلنگر اساسی با دیدن این پویانمایی كه كلی حرف برای گفتن داره بهمون وارد بشه!
پویانمایی ویلابی‌ها داستان یك خانواده شش نفره را تعریف می‌كند كه پدر و مادر خیلی بدی دارند و به آنها بی‌محلی می‌کنند و پیامدهای این رفتار والدین را نسبت به فرزندان‌شان با طراحی‌ها و خلق شخصیت‌های منحصر به فرد خودش روایت می‌كند.
به نظر من باید این اثر را با خانواده در كنار هم ببینید و بعد از دیدن آن قدری درباره جزئیات و پیام هایش با یك دیگر صحبت كنید.چون اگر فقط بیننده باشید و بعد از آن بلند شوید و بروید به بقیه كارهایتان برسید، عملا اتفاق خاصی نیفتاده و وقتتان را تلف كرده‌اید!
اصولا برای موضوعات مهم و حیاتی مثل خانواده،تربیت فرزندان،آموزش و خیلی چیزهای دیگر در دنیای امروز بهترین زبان شاید ساخت پویانمایی باشد، چون نه‌تنها مخاطب زیادی از همه سنین دارد بلكه همه فهم است و هركسی با هر سن و سالی می‌تواند به راحتی با آن ارتباط برقرار كند.