اعتبار زدایی از مواضع رسانه‌های مخالف

اعتبار زدایی از مواضع رسانه‌های مخالف

حسن عابدینی کارشناس مسائل رسانه


بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان سیاسی، منطقه غرب آسیا را قلب دنیا تلقی می‌کنند و همین اهمیت را لبنان برای منطقه غرب آسیا دارد ،چراکه از یک‌سو در کنار مدیترانه است و از دیگر سو مرزهای جنوبی لبنان با شمال سرزمین های اشغالی هم مرز است و در ضمن برای نخستین بار در تاریخ حدود  73 ساله جعل رژیم صهیونیستی، این مقاومت اسلامی لبنان بود که اسرائیل را در دسترسی به اهدافش ناکام گذاشت.
بر همین اساس سید حسن نصرا... در سخنرانی روز جمعه خود تلاش کرد تا آلام و درد و رنج های مردم لبنان را به نوعی التیام بخشد و به همین دلیل وعده داد همه امکانات حزب‌ا... را برای آنهایی که خانه خود را از دست داده اند به‌کار گرفته تا در محل امنی ساکن کند.
ایشان در سخنان خود تاکید کرد، حزب ا... در بندر بیروت هیچ‌گونه امکانات تسلیحاتی ندارد و اطلاعاتش در مورد بندر حیفا بسیار بیشتر از اطلاعات مربوط به بندر بیروت است، چراکه بندر حیفا برای حزب‌ا... یک هدف است و در چارچوب مسؤولیت مقاومت و معادله بازدارندگی است، اما در لبنان پشت جبهه تلقی می شود و لذا حزب ا... مسؤولیتی در قبال رفت و آمدها و اداره بندر بیروت ندارد.
این سخنان باعث شد تمام تلاشی که رسانه‌های جبهه مخالف در جهت وارد کردن اتهام به حزب ا...در جریان انفجار بندر بیروت داشتند، بی فایده شود و نشان دهد که آنها دروغ بزرگی گفته اند.
این موضع حزب ا... هم از جهت اعتبارزدایی از صحبت‌های برخی رسانه ها و هم نشان دادن قدرتمندی حزب‌ا... و اشراف اطلاعاتی‌اش بر بنادر رژیم صهیونیستی بسیار پرمعنا تلقی می‌شود.
بنابراین می توان گفت سخنرانی سید حسن نصرا... آرامشی به جامعه لبنان بخشید و نشان داد ایشان انسانی با ذکاوت و باهوش و البته فردی است که نه فقط در مسائل داخلی لبنان مسلط است، بلکه به‌عنوان سخنگوی مقاومت در جهان عرب نیز از اطلاعات وسیعی برخوردار بوده و توان مدیریت بحران‌های مهمی را که بعضا در منطقه رخ می دهد،دارد.
سید حسن نصرا... هم در موضوعات مربوط به داخل لبنان و ایجاد وحدت و جلوگیری از انشقاق داخلی کمک می‌کند و هم در برابر رژیم صهیونیستی
قدرت‌نمایی دارد.