پخش سریال طنز «سرزمین پیرمردها» از 2 شبكه رادیویی

پخش سریال طنز «سرزمین پیرمردها» از 2 شبكه رادیویی

مجموعه ۶ قسمتی طنز «سرزمین پیرمردها» از آنتن دو شبكه رادیویی نمایش و تهران پخش می‌شود.



به گزارش جام‌جم، «سرزمین پیرمردها» به سفارش رادیو تهران در اداره كل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده كه همزمان از رادیو نمایش نیز پخش می‌شود.
داستان این سریال طنز رادیویی كه مریم تاجیك آن را نوشته‌است درباره چند پیرمرد بازنشسته است كه سال‌های پایانی عمرشان را می‌گذرانند تا این‌كه یكی از آنها به اسم ماشاا... با مشورت چند همسن و دوستانش تصمیم می‌گیرد آشپزخانه‌ای باز كند و این انگیزه باعث می‌شود دوستان دیگر نیز به وجد بیایند و به او كمك كنند كه در این حین خرابكاری‌های طنز‌آمیزی به‌وجود می‌آید. نازنین مهیمنی، كارگردان این سریال رادیویی گفت: تحلیل شخصیت‌ها، هدایت ریتم بازی‌ها در نمایش به‌خصوص در این كار از مهم‌ترین كارهایی بود كه به‌عنوان كارگردان باید انجام می‌دادم.
وی افزود: طبیعی است صحنه‌هایی كه تماما افراد سالمند آن را به جلو می‌برند به مرور شنونده را دچار بی‌حوصلگی می‌كند، اما تلاش كردم با تغییرات برای و به‌موقع حس‌ها و صداها و آكسان‌های درست روی واژه‌ها سمفونی شنیدنی ایجاد كنم تا مورد توجه شنوندگان رادیو قرار بگیرد. مجموعه شش قسمتی طنز سرزمین پیرمردها به نویسندگی مریم تاجیك، كارگردانی نازنین مهیمنی، تهیه‌كنندگی اشرف‌السادات اشرف‌نژاد، افكتوری نرگس موسی‌پور، گویندگی مهدی طهماسبی، صدابرداری حیدر صفدری و با هنرمندی رامین پورایمان، مجید حمزه، عبدالعلی كمالی، محمد پورحسن، باقر كریم‌پور، شمسی صادقی، امیر زنده‌دلان، مونا صفی، مروارید كریم‌پور و شیما جانقربان از امشب ساعت ۲۲ و 30 دقیقه از رادیو تهران پخش می‌شود و همزمان ساعت یک بامداد روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.