کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 عاملان درگیری در سیرجان كه منجر به قتل مرد 29 ساله‌ای شده‌بود بازداشت شد. پانزدهم مرداد امسال این جوان ۲۹ساله در منطقه شریف‌آباد سیرجان در یك نزاع دسته‌جمعی به قتل رسید. تحقیقات پلیسی  نشان می‌داد كه در این درگیری چهار نفر با یكدیگر درگیر شده بودند كه این جنایت رخ داده و متهمان فرار كرده و تحت تعقیب پلیس بودند كه شناسایی و بازداشت شدند. آنها در تحقیقات به این درگیری مرگبار اعتراف كردند.
دختر یكساله به علت سقوط در جوی روباز خیابانی در اهواز فوت كرد.  این حادثه شب هنگام در خیابان فلاح فرعی ششم در جوی روباز خیابان در كوی سیاحی اهواز رخ داد. مادر این دختر یكساله او را به خواهر نوجوانش سپرده بود كه این حادثه رخ داد و دختر یكساله داخل جوی آب افتاده و فوت شد.
 دو جوان اهل شهرستان بافق، بر اثر ریزش ماسه و شن در كانالی در مسیر جاده گردشگری صادق‌آباد فوت كردند. این دو نفر راننده و كمك راننده یك بیل مكانیكی بودند كه به علت نامعلومی هنگام گودبرداری در زیر آواری از ماسه و خاك مانده و فوت شدند.
 دو پرسنل سد و نیروگاه سیمره در شهرستان بدره بر اثر سقوط بار جرثقیل جان خود را از دست دادند. تحقیقات از محل حادثه نشان داد كه كارگران نصاب دریچه‌های سرریز سد در حالی نصب قطعات بدنه سد بودند كه كابل جرثقیل موجود در محل كه كار انتقال قطعه‌های بزرگ را به بدنه داشت پاره شد و بار جرثقیل از ارتفاع سقوط و پس از برخورد با آنها به مرگ این دو نفر منجر شد.
 عاملان قتل دختر ۱۳ ساله مریوانی كه تحت تعقیب پلیس بودند، بازداشت شدند.  تیر امسال در پی نزاع و درگیری میان دو جوان در شهر مریوان منجر به قتل  یكی از آنها شد. بعد از این جنایت بستگان مقتول در یك اقدام عجیب و به قصد انتقامگیری به خانه متهم به قتل تیراندازی كردند كه منجر به زخمی شدن دختر 13 ساله‌ای در آن خانه شد كه همراه خانواده‌اش مستاجر خانواده قاتل بودند. دختر نوجوان در بیمارستان  به‌دلیل شدت خونریزی فوت شد. عاملان این تیراندازی بعد از یك ماه  فرار بازداشت شدند و تعدادی سلاح از مخفیگاه آنها كشف شد.
یكی از مرزبانان نوار مرزی ارومیه هنگام ماموریت به شهادت رسید. استوار دوم میلاد صیاد از اهالی كرمانشاه هنگام انجام وظیفه، حراست و پاسداری و انسداد نوارمرزی در ارومیه بود كه به شهادت رسید.
 دو نفر از برگزاركنندگان مراسم عروسی در نمین به حبس محكوم شدند.  در پی ممنوعیت تجمعاتی از جمله مراسم عروسی و ترحیم، دو نفر از اهالی شهرستان نمین که اقدام به برگزاری مراسم عروسی در ایام كرونایی كرده بودند، مجرم شناخته شدند و در دادگاه به شش ماه حبس تعلیقی محكوم شدند.