کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

واژگونی خودروی سواری تیبا در محور نراق به مشهد اردهال چهارکشته برجای گذاشت.این خودروی سواری تیبا پلاک قم، قبل از تقاطع کمربندی نراق شامگاه شنبه 18 مرداد امسال  دچار حادثه شده است .یک مرد و دو زن که سرنشینان آن  بودند، فوت کردند.  این در حالی بودکه یک دختر نوجوان که‌همراه آنها  بود نیزمصدوم بودکه بعداز انتقال به بیمارستان فوت شد.  

 یکی از قاچاقچیان میراث فرهنگی در جریان تعقیب و گریز پلیسی بعداز حفاری غیر مجاز با شلیک ماموران  فوت شد.  چند شب بودکه مردانی در منطقه قهاوند شهرستان همدان برای یافتن اشیای تاریخی  دست به حفاری‌های غیر مجاز زده بودند. موضوع از سوی اداره میراث فرهنگی به پلیس گزارش شد. ماموران برای دستگیری قاچاقچیان میراث فرهنگی به آنجا اعزام شدند که متهمان با دیدن پلیس وسایل و ادوات حفاری را جا گذاشته و فرار کردند.  ماموران به تعقیب‌شان پرداختند و با اخطار خواستند تسلیم پلیس شوند، اما متهمان توجهی نکردند تا  این‌که  ماموران به سمتشان شلیک کردند.در جریان این تعقیب و گریز و تیراندازی تیر به یکی از متهمان فراری اصابت کرد. او در بیمارستان فوت کرد و در جریان تحقیقات بعدی بقیه همدستان او  در مخفیگاه‌های خود بازداشت شدند.

مردی که همراه همسرش برای تفریح به چمستان سفر کرده بود به خاطر اختلاف خانوادگی زنش را با اسید سوزاند. این زن و شوهر ساکن تهران  بودند که  برای سفر  به ویلایی در چمستان  استان مازندران سفرکرده بودند. آنها در این سفر دوباره  برسر مسائل و اختلاف های خانوادگی دعوایشان شد و با شدت گرفتن درگیری مرد 37 ساله اسیدی که خریده بود را روی زن 34 ساله‌اش پاشید و سپس متواری شد.زن جوان به دلیل شدت سوختگی دربیمارستان سوانح و سوختگی زارع ساری  بستری شد. پلیس در جست و جوی شوهر اسید پاش بود تا این‌که با تلاش فرمانده پاسگاه بنفشه‌ده در کمتر از دو ساعت  در مخفیگاه  جدیدش  بازداشت شد. متهم به اسید پاشی اعتراف کرد و روانه بازداشتگاه پلیس شد .

 تصادف اتوبوس با افراد رهگذر در بزرگراه بعثت منجربه مرگ یک نفرومصدومیت چهارنفر دیگرشد. ساعت 11 و 31 دقیقه دیروز یکشنبه  اتوبوسی با رهگذران که  در مسیر غرب به شرق بزرگراه بعثت، نرسیده به چهارراه خزانه بخارایی درحرکت بود برخورد کرد و حادثه آفرید. آتش‌نشانان  سه ایستگاه در محل حاضر شده و به  امدادرسانی پرداختند. بررسی‌های اولیه  نشان می‌داد اتوبوس مربوط به بخش خصوصی بوده که هنگام حرکت در مسیر به دلیل نامعلومی ضمن انحراف از مسیر اصلی با پنج مرد رهگذر تصادف کرده  است. در این حادثه یک رهگذر فوت شد و چهارنفر دیگر در بیمارستان بستری شدند.

تصادف پراید با تریلی در تویسرکان منجر به مرگ شش نفرشد.  این خودروی پراید با تریلر ولو در محور روستایی مرادآباد شهرستان تویسرکان در حرکت بود که تصادف کرد . چهارمرد و دو کودک سرنشینان خودروی پراید بودندکه فوت شدند.

زلزله‌ای به بزرگی 1/5 ریشتری حوالی گیلانغرب در استان کرمانشاه را لرزاند. ساعت 13 و 46 دقیقه دیروز این زمین لرزه که بزرگی آن 1/5 ریشتر بود  در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد.شدت این زلزله آن‌قدر شدید بودکه مردم شهرهای سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، کرمانشاه و منطقه اورامانات این زمین لرزه  را احساس کردند.ارزیاب‌های  هلال احمر در محل حادثه اعزام شدندکه  معلوم شد این زمین لرزه خسارت‌های مالی و جانی نداشته است.

درگیری طایفه‌ای در اندیمشك سه كشته بر جا گذاشت. در این درگیری كه در روستای مركز گرم از توابع بخش الوار گرمسیری بین طایفه هیكی رخ داد، سه مرد با شلیك گلوله به قتل رسیدند و نفر چهارم هم زخمی و به بیمارستان منتقل شد. ماموران انتظامی با حضور در محل و تحقیقات اولیه پی بردند كه این درگیری به دلیل اختلاف‌های قبلی میان این دو طایفه رخ داده است. تحقیقات پلیسی  برای دستگیری عاملان این تیراندازی و دعوای مرگبار ادامه دارد.