خیمه‌های رسانه‌ای  خیمه‌های عزاداری محرم 99 را سرپا می‌كنند

خیمه‌های رسانه‌ای خیمه‌های عزاداری محرم 99 را سرپا می‌كنند


به گزارش روابط‌عمومی ساترا، جلسه ستاد هماهنگی برگزاری برنامه‌های محرم 99 در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر عصر سه‌شنبه 14 مرداد در سازمان تبلیغات اسلامی واقع در میدان فلسطین برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و دكتر صادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و چند نفر از مسؤولان سازمان تبلیغات حضور داشتند.امامیان ابتدا گفت: هدف از این جلسه تشكر از سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری مراسم  در محرم و صفر پیش رو است. مراسم‌هایی كه با شرایط خاصی امسال برگزار می‌شود و تلاش‌های بیشتری برای آن صورت می‌گیرد. هر سناریویی كه امسال پیش بیاید حاوی واقعیتی است كه نمی‌شود از آن چشم‌پوشی كرد. هیات‌های آنلاین سهم به‌سزایی در مراسم امسال دارند. فضای مجازی و المان‌های صوتی و تصویری در مناسبت‌های اخیر و حتی محرم‌های گذشته بسیار فعال بودند اما الان جدی‌تر فعالیت می‌كنند. رسانه‌ای‌تر شدن محرم امسال به معنای راحت‌تر برگزار شدن آن نیست؛ باید تلاش مضاعف كرد كه اقامه عزا اتفاق بیفتد.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با چند اپراتور همكاری خواهیم داشت. به این ترتیب كه جلسات به صورت آنلاین و با اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد. سازمان تبلیغات اسلامی محوریت تمامی فعالیت‌های محرم امسال است و برنامه‌ها حول این سازمان اتفاق می‌افتد. امسال طرحی با نام «خیمه‌های رسانه‌ای» داریم كه نقش ویژه‌ای در برنامه‌های اجرایی محرم امسال دارد. این طرح با نظارت مستقیم سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی می‌شود. خیلی از سازمان‌ها و ارگان‌های رسانه‌ای در طرح مذكور فعالیت می‌كنند؛ مثلا سازمان صدا و سیما مانند سال‌های گذشته كه هیئات را پوشش می‌داد، امسال پررنگ‌تر عمل خواهد کرد. فرض ما این است كه امسال خلأ دو سال پیش فعالیت‌های رسانه‌ای جبران شود. البته پیش از این هیات‌های بزرگ ما سرویس‌های صوتی و تصویری خوبی ارائه می‌كردند، بنابراین كار جدیدی نیست. اما باید نظام‌مند و تنها در فضای مجازی بدون حضور مردم باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: برای همه روشن است كه این روزها گویی با جهان دیگری مواجه هستیم. اهمیت رسانه و فضای مجازی و صوت و تصویر فراگیر به دلیل اهمیت مردم مهم است. مجموعه صوت و تصویر می‌تواند در همه زمینه‌ها نقش‌آفرین باشد. در سازمان تبلیغات شأن جدیدی بر عهده ما است. ما مسؤول برگزاری مراسم و مسؤول بررسی نظرات خبرگان و نخبگان این حوزه هستیم. از طرفی رهبر معظم انقلاب نیز دستور دادند كه سازمان تبلیغات در زمینه برگزاری مراسم‌، مسؤول اجرایی كردن دستورات ستاد كرونا باشد.