از قصه یوسف گمگشته تا ماجرای یك عبور

تلویزیون برای آخر هفته فیلم‌ها و انیمیشن‌های مختلفی را تدارك دیده است

از قصه یوسف گمگشته تا ماجرای یك عبور

پنجشنبه و جمعه این هفته هم مثل همیشه آخر هفته‌ها، می‌توانید بیننده فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی باشید كه هر شبكه‌ تعدادی از آنها را در ژانر و فضاهای مختلف روی آنتن می‌برد. بیشتر از 30 عنوان اثر بخشی از فیلم‌هایی است كه این بار برای نگاه‌ها و سلایق مختلف انتخاب شده‌اند. از كارهای سینمایی معروف گرفته تا فیلم‌های مطرح دنیا و البته انیمیشن‌هایی كه هر كدامشان برای خود قصه‌ای دارند و برخی از آنها مثل پینوكیو را همه‌مان می‌شناسیم. اگر می‌خواهید بدانید كه در این دور روز قرار است در تلویزیون چه بگذرد، می‌توانید سری به ادامه این گزارش بزنید تا با بعضی از این عناوین آشنا شوید.

یوسف گمگشته
فیلم سینمایی «بوی پیراهن یوسف» به كارگردانی «ابراهیم حاتمی‌كیا»، جمعه 24 مرداد ساعت 16 از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.
قصه: دایی غفور راننده تاكسی فرودگاه، ‌با وجود همه مداركی كه ثابت می‌كند پسرش یوسف در جنگ شهید شده، هنوز فكر می‌كند كه او زنده است و حتی حرف دامادش اصغر را كه همرزم یوسف بوده قبول نمی‌كند. او با این كه پلاك یوسف را هم در شكم یك كوسه یافته‌اند، همیشه منتظر است پسرش بازگردد. دایی غفور در فرودگاه با دختر جوانی به نام شیرین آشنا می‌شود كه برای یافتن برادرش خسرو كه در جنگ گم شده از اروپا به ایران آمده است. یكی از آزادگان كه در زندان با خسرو،‌ برادر شیرین بوده و به ایران بازگشته، با شیرین تماس می‌گیرد و می‌خواهد اطلاعاتی بدهد. شیرین و دایی غفور به دیدن او می‌روند و آزاده به آنها می‌گوید كه خسرو سالم است و به‌زودی بازمی گردد و... .
بازیگران: نیكی كریمی، علی نصیریان و جعفر دهقان.



از ماداگاسكار تا اروپا

انیمیشن سینمایی «ماداگاسكار 3: تحت تعقیب در اروپا» به كارگردانی «میرل سوریا و مارك سوئیفت»، جمعه 24مرداد ساعت 8 از شبكه دو سیما پخش خواهد شد.
قصه: داستان فیلم تلاش حیوانات باغ وحش نیویورك برای برگشت به آنجا ست. الكس، گلوریا، مارتی و ملمان هنوز به دنبال راهی هستند تا بتوانند خود را به باغ وحش محبوبشان در نیویورك برسانند ولی ابتدا باید پنگوئن‌ها را پیدا كنند. الكس و دوستانش متوجه می‌شوند كه پنگوئن‌ها به كمك میمون با لباس مبدل یك زن میانسال در كازینو بوده و درحال شرط‌بندی هستند. وقتی آنها می‌خواهند بی‌سر و صدا وارد آنجا شده و پنگوئن‌ها را ببرند همه چیز خراب می‌شود و با دیدن آنها همه انسان‌ها پا به فرار می‌گذارند. به همین دلیل یك پلیس زن به نام چَنتِل كه كلكسیونی از سر حیوانات مختلف دارد تصمیم می‌گیرد برای تكمیل مجموعه‌اش الكس (شیر داستان) را گرفته و سرش را بردارد و... .





«یك اتفاق ساده» در شبكه شما
فیلم تلویزیونی «یك اتفاق ساده» به كارگردانی «حسن حسینی و مجید عكاف‌زاده»، پنجشنبه 23 مرداد ساعت 24 از شبكه شما پخش خواهد شد.
قصه: داستان فیلم درباره آقا كمال است كه با همسرش مشكلاتی دارد و مدام با هم مشاجره می‌كنند. روزی آقا كمال تصمیم می‌گیرد بعد از بازگشت از محل كار، تكلیفش را با همسرش روشن كرده و این مساله را برای همیشه حل كند. او هنگام برگشت به خانه با جعبه‌ای شیرینی و هدیه‌ای كه برای نوه كوچكش گرفته است به منزل باز می‌گردد. مهین خانم با دیدن هدیه و شیرینی گمان می‌كند همسرش برای سالروز تولدش تدارك دیده و خوشحال شده و تغییر رویه می‌دهد. آقا كمال متوجه موضوع می‌شود و برای این‌كه اوضاع به هم نریزد تصمیم می‌گیرد هر طور شده شبانه برای همسرش انگشتری تهیه كند كه... .
بازیگران: پوراندخت مهیمن، محمد نریمان و حسن جویره.



یك ربات قهرمان
فیلم سینمایی «آرتی ماجرا آغاز می‌شود» به كارگردانی «هانگ ون چانگ»، جمعه 24 مرداد ساعت 9 از شبكه امید پخش خواهد شد.
قصه: «مو» صاحب یك ربات به نام آرتی است كه یادگار پدرش است. او با آرتی در مسابقات رزمی شركت كرده و برنده شده است و آرتی تمام رقیب‌های خود را شكست داده است. از طرفی مو و خواهرش تانگ به دنبال این نیرو هستند آنها در مسیر یافتن این نیروی مرموز با قبیله‌ای به نام لوپ برخورد می‌كنند كه منبع و محل این نیرو را در اختیار گرفته‌اند. تانگ توسط این قبیله ربوده شده است و شاهزاده آنجلو از مو خواسته كه از حاكم درخواست سرباز کند كه بتوانند به جنگ قبیله لوپ بروند، در حالی كه آنجلو پس از گرفتن سربازها به مو خیانت كرده و در پی به دست آوردن آن قدرت مرموز است که به سربازان چوبی اش قدرت بدهد تا از دستورات او پیروی کنند. مو كه متوجه می‌شود ....
بازیگران: ریكی هسیائو، هسیائو شان هسو و چیا چیا



شبكه نمایش
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «ستاره‌های روی زمین»، «پینوكیو، عامو سردار و رئیسعلی» به كارگردانی «رضا صافی»، «پادشاه دزدان»، «در اعماق اقیانوس»، «كتاب جنگل»، «خارج از دید» و «آرزوی مرگ» پنجشنبه 23 مرداد ساعت 11، 13، 15، 17، 19، 21 و 23 از شبكه نمایش روی آنتن می‌رود.
فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «وال‌ای»، «خواستگار محترم» به كارگردانی «داوود موثقی»، «وقت نمایش»، «تغییر چهره»، «ما یك باغ‌وحش خریدیم»، «سرزمین فردا» و «شعبده‌باز» جمعه 24 مرداد ساعت 11، 13، 15، 17، 19، 21 و 23 از شبكه نمایش پخش می‌شود.




شبح كژدم
فیلم سینمایی «شبح كژدم» به كارگردانی «كیانوش عیاری»، جمعه 24 مرداد ساعت 20:45 از شبكه چهار روی آنتن می‌رود.
قصه: محمود، فیلمساز فیلم‌های هشت میلی‌متری، شیفتگی خاصی به سینمای هشت میلی‌متری دارد. او كه فیلم كوتاهی به نام شبح كژدم ساخته، قصد دارد از فیلمنامه آن فیلمی بلند بسازد، اما فقدان امكانات مانعی بر سر كار است. محمود دوستی دارد كه سیاهی لشکر فیلم‌های فارسی است. دوستی و رفاقت این دو پایه‌ای است كه راه داستانی را شكل می‌دهد. عشق به سینما و سرخوردگی از تمامی كوشش‌ها، عاقبت سبب می‌شود كه موضوع داستان زنده و در زندگی واقعی اجرا شود. پس از سرقت از یك جواهرفروشی دوست محمود با پول‌ها می‌گریزد. برادر محمود كه به جریان سرقت مشكوك شده، به كمك محمود به تعقیب حسن می‌پردازد كه... .
بازیگران: جهانگیر الماسی، حسن رضایی، ناصر آقایی، زنده یاد پروین سلیمانی و فرزانه كابلی.



ماجرای عبور از یك تنگه
فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به كارگردانی «بهرام توكلی»، پنجشنبه 23 مرداد ساعت 1 بامداد از شبكه پنج سیما پخش خواهد شد.
قصه: این فیلم روایتی است از دفاع گردان «عمار یاسر» لشكر ۲۷ محمد رسول‌ا... در برابر لشكركشی رژیم بعث برای عبور از تنگه راهبردی ابوقُرَیب و حمله به فَكه و شرهانی در روزهای پایانی جنگ. عراقی‌ها باید از سد یك پایگاه كه شكل تنگه است عبور كنند كه....
بازیگران: جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، علی سلیمانی و مهدی پاكدل.



در جست‌وجوی كیمیا
فیلم سینمایی «كیمیا» به كارگردانی «احمدرضا درویش»، پنجشنبه 23مرداد ساعت 10 از شبكه سه سیما پخش می‌شود.
در این فیلم خواهید دید: در آغاز جنگ تحمیلی همسر رضا باردار است رضا او را به بیمارستان می‌رساند و خود به اسارت دشمن درمی‌آید، شكوه جراح فرزند رضا را نجات می‌دهد. پس از گذشت 9 سال وقتی رضا از اسارت آزاد می‌شود. پی می‌برد همه اعضای خانواده‌اش را از دست داده است حال او در جست‌وجوی تنها فرزند بازمانده‌اش است كه...
بازیگران: شادروان خسرو شكیبایی و بیتا فرهی .



قصه هواپیمای بال شكسته
انیمیشن سینمایی «بال‌ها» به كارگردانی «الگا لاپاتو»، پنجشنبه 23 مرداد ساعت 14 از شبكه كودك پخش خواهد شد.
قصه: در جریان مسابقات اكروباتیك، یك هواپیما كه احتمال می‌رفت برنده مسابقه باشد، سقوط كرده و از بین می‌رود. در پی این ماجرا هواپیمای جوانی پیدا می‌شود كه آرزو دارد بتواند قهرمان این مسابقات شود. او هر چند با تمسخر دیگران موا‌جه می‌شود، اما سعی می‌كند به هدفش برسد...