مبادا پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز كنید

هشدار روحانی به امارات

مبادا پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز كنید



رئیس‌جمهور با اشاره به اقدام امارات‌متحده‌عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: متأسفانه امارات خطای بزرگی مرتكب شده و امیدواریم از این مسیر اشتباه برگردد. به آنان هشدار می‌دهیم كه مبادا بخواهند پای رژیم صهیونیستی را در منطقه باز كنند كه در این صورت به گونه‌ دیگری با آنها برخورد می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با كرونا با بیان این‌كه امارات مردم مسلمانی دارد اما حاكمان آن دچار یك مسیر اشتباه شده‌اند، افزود: آنها تصور كرده‌اند كه اگر به رژیم صهیونیستی نزدیك شوند، امنیت و اقتصاد آنها تأمین خواهد شد در‌حالی‌كه این اقدامی نادرست، غلط و صددرصد محكوم و خیانتی آشكار به مردم فلسطین و آرمان قدس و مسلمانان است.
رئیس‌جمهور خاطرنشان كرد: جای تأسف دارد در شرایطی كه رژیم صهیونیستی به‌دنبال غصب بخش دیگری از سرزمین فلسطین بوده و برخی از كشورها برخلاف قواعد بین‌المللی سفارتخانه خود را جابه‌جا كردند، یك كشور مسلمان برای خوشامد حاكم كشوری دیگر كه قرار است در ماه‌های آینده در انتخابات شركت كند، این اقدام را انجام دهد. روحانی تأكید كرد: حاكمان امارات باید بدانند اگر فكر می‌كنند به دشمنان اسلام و ایران نزدیك شوند می‌توانند برای خود امنیت بخرند، در مسیری اشتباه قرار گرفته‌اند.

رئیس‌جمهور اظهار كرد: صدام‌حسین در دورانی از ایران تقاضا كرد سكوت كند تا بتواند به كویت، عربستان و امارات تجاوز و این كشورها را اشغال كند، اما ایران در این ماجرا سكوت نكرد و به آنها چراغ‌سبز نشان نداد و اولین كشوری بود كه این تجاوز را محكوم و به مردم آواره كویت كمك كرد. رئیس‌جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با  اشاره به شكست آمریكا در تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ایران در شورای امنیت پیروزی بزرگی را به‌دست‌آورد و برای اولین‌بار آمریكایی‌ها در شورای امنیت قطعنامه‌ای را ارائه می‌دهند و تنها یك كشور كوچك جزیره‌ای به آن رأی می‌دهد كه این نشان از انزوای آمریكا در این عرصه است. روحانی با بیان این‌كه عدم‌موفقیت آمریكا نشان از قدرت برجام نیمه‌جان است كه روبه‌روی آمریكا ایستاد و آن را شكست داد، افزود: علت این‌كه این قطعنامه 11 رأی ممتنع و دو رأی مخالف داشت به خاطر این بود كه همه معتقدند حفظ برجام برای امنیت جهان ضرورت دارد و آمریكا در این عرصه با خفت شكست خورد و این روز در تاریخ ایران در مبارزه با استكبار جهانی به عنوان یك روز تاریخی ثبت شد. رئیس‌جمهور با بیان این‌كه آمریكایی‌ها برای پوشش خفت و افتضاح خود اعلام كردند چهار كشتی ایرانی را توقیف كردند، گفت: این خبر هم مشخص شد دروغ است و آنها برای این‌كه خفت خود را پوشش دهند دست به این اقدام زده‌اند. روحانی تأكید كرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرتش منطقه و با همكاری با دوستان خود كه با آنان اهدافی مشترك دارد تاكنون موفقیت‌های بزرگی به‌دست‌آورده و روز جمعه یك پیروزی بزرگ سیاسی برای ایران و شكستی مفتضحانه برای آمریكا رقم‌خورد و امیدواریم كشورهای منطقه درس بیاموزند و خود را به كشورهای غاصب نزدیك نكنند. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تأكید كرد: همچنان كه به‌دنبال ساختن واكسن هستیم، باید در تحقیقات، همكاری خود را با دیگر كشورها ادامه دهیم و ضمن تقویت فعالیت‌ها برای ساخت واكسن در داخل كشور، اگر كشوری موفق به ساخت واكسن كرونا شد باید برای خرید آن تلاش و برنامه‌ریزی كنیم. روحانی با اشاره به این‌كه در جلسه ستاد ملی مقابله با كرونا در زمینه تخلفات از دستورالعمل‌ها و مجازات‌های پیش‌بینی‌شده، بررسی‌های لازم انجام و برخی از آنها به تصویب رسیده‌است، گفت: باید با تخلفاتی كه انجام می‌شود، برخورد كنیم كه امروز برخی از مجازات‌ها و مقابله با تخلفات اداری در اصناف در ستاد ملی تبیین شد و توسط دستگاه‌های مسؤول ابلاغ خواهد شد.