سومین كتاب از قهرمان «زمانی برای كشتن»

جان گریشام كتاب جدید به بازار می‌فرستد

سومین كتاب از قهرمان «زمانی برای كشتن»


جان ری گریشام، نویسنده آمریكایی ابتدا به تحصیل رشته حقوق روی‌آورد و مدتی به كار وكالت در شهر آكسفورد مشغول شد. مدتی هم نماینده مجلس در پارلمان ایالتی بود و پس از چند سال از كار كناره‌گیری كرد و رفت سراغ عشقش، یعنی نوشتن.
عشقی كه البته سال‌هاست نام او را به‌عنوان یكی از نویسندگان پرفروش دنیا مطرح كرده‌است. او در ایران هم طرفداران زیادی دارد و كتاب‌هایش اغلب با چند ترجمه متفاوت منتشر شده‌اند.
روز گذشته خبرگزاری مهر نوشت به‌زودی كتابی با نام «زمانی برای بخشش» از این نویسنده روانه بازار كتاب آمریكا خواهد شد و احتمالا هم خیلی زود پایش به ایران باز می‌شود. این سومین كتابی خواهد بود كه شخصیت وكیل جك بریگنس در مركز آن قرار دارد.
این رمان جدید، داستان بریگنس را تا مركز یك دادگاه قتل دنبال می‌كند؛ ماجرایی كه باعث می‌شود مردم یك شهر كوچك در میسیسیپی در برابر آن به دو دسته تقسیم شوند.
الیور جانسون، ناشر حقوق انتشار كتاب در بریتانیا و كشورهای مشترك‌المنافع را خریداری كرده‌است. جانسون كه در تمام طول مسیر حرفه‌ای كاری گریشام ویراستار آثار او در بریتانیا بوده، گفت: «این رمان برای من كتابی بسیار خاص است چون زمینه آن (كلنتون میسیسیپی) و قهرمان وكیل آن (جیك بریگنس) مانند كتاب دومی است كه من آن را ۳۰ سال پیش از جان خریدم.
 آن كتاب رمان پرفروش چندین میلیون دلاری «زمانی برای كشتن» بود كه اقتباس سینمایی‌اش مسیر حرفه‌ای كاری متیو مك‌كانهی را كلید زد.»
او اضافه كرد: «كتاب دوم جیك بریگنس یعنی «ردیف درخت‌های چنار» تا امروز موفق‌ترین كتابی است كه ما از جان منتشر كرده‌ایم و بیش از یك‌میلیون نسخه فروخته است. كتاب «زمانی برای بخشش» هم یك درام دادگاهی خارق‌العاده است و مطمئنم هواداران او مانند من عاشقش
خواهند شد.»
خلاصه‌ای از داستان كتاب كه توسط ناشر منتشرشده به این شرح است: معاون كلانتر استوارت كوفر مردی محافظت‌شده است. با وجود این‌كه او خشم‌های مستی‌اش را قبلا بارها سر شریك زندگی‌اش جوزی و فرزندانش خالی كرده، سكوت پلیس همیشه از او محافظت كرده‌است. اما یك شب او زیاده‌روی می‌كند و پیش از این‌كه از هوش برود، آن‌قدر جوزی را كتك می‌زند كه در حال مرگ روی زمین می‌افتد. پسر ۱۶ساله او درو می‌داند كه فقط یك شانس برای نجات‌دادن خانواده‌اش دارد. او سلاحی برمی‌دارد و قانون را در دستان خودش
می‌گیرد ... .
این رمان روز سیزدهم اكتبر (۲۲مهر) در نسخه‌های چاپی جلد سخت، كتاب الكترونیكی و كتاب صوتی منتشر می‌شود.