واکنش خشمگینانه کاخ سفید به یک ادعا

واکنش خشمگینانه کاخ سفید به یک ادعا


انتشار مطلبی در ماهنامه آمریکایی آتلانتیک که در آن ادعا شده دونالد ترامپ سربازان آمریکایی مدفون در فرانسه را تحقیر کرده، واکنش خشمگینانه رئیس‌جمهور آمریکا را به دنبال داشت.
به گزارش یورونیوز، دونالد ترامپ با عصبانیت تمام علاوه بر انکار گزارش این نشریه مبنی بر تحقیر سربازان و کارکنان خدمات ایالات متحده ، آن را  اخبار جعلی و فضاحت‌بار خواند و نویسنده مطلب و منابعش را دروغگو نامید.
او در حالی که از یک سخنرانی انتخاباتی در پنسیلوانیا بازمی‌گشت، هنگام توقف در پایگاه شکاری اندروز گفت: اگر آنها (منابع مورد استناد نشریه) واقعا وجود دارند، اگر افرادی واقعا وجود دارند که این حرف را زده‌اند، پست و دروغگو هستند. می‌توانم به هر چیزی قسم بخورم که هرگز در مورد قهرمانان کشته شده‌مان چنین سخنی نگفته‌ام. هیچ‌کس به اندازه من به آنها احترام نمی‌گذارد.
رئیس‌جمهور آمریکا این سخنان را بیرون هواپیمای اختصاصی‌اش در برابر خبرنگاران حاضر در فرودگاه ایراد کرد، اما به پرسش‌های آنان پاسخ نداد. نشریه آتلانتیک روز پنجشنبه با استناد به چند منبع گمنام، در مقاله بلندی گزارش داد ترامپ در سفر خود به فرانسه در سال ۲۰۱۸، پیشنهاد دیدار از گورستان آمریکایی اِن مارن در نزدیکی پاریس را رد کرده، زیرا نگران بوده موهایش زیر باران خراب شود.