رشد 10 درصدی گردشگری ایران در مقایسه با جهان

رشد 10 درصدی گردشگری ایران در مقایسه با جهان


معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌گوید: صنعت گردشگری ایران در سال ۹۸ باوجود تعطیلی‌ها و ممنوعیت‌های سفر خارجی به دلیل شیوع کرونا در ماه‌های پایانی، نسبت به سال قبل از آن با رشد بیش از ۱۰ درصدی در مقایسه با رشد جهانی همراه بود.
ولی تیموری با تشریح دستاوردها و عملکرد حوزه گردشگری کشور طی چند سال گذشته و بابیان این‌که صنعت گردشگری به منابع استراتژیک کشورها تبدیل‌شده است به ایرنا توضیح می‌دهد: کشورها در صنعت گردشگری، رقابت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر دارند.
طبق آمارها در طول یک سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر در عرصه بین‌المللی سفر رفته و حدود یک و نیم تریلیون دلار خرج کردند که این عدد 4/10 درصد سهم GDP جهان است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ادامه می‌دهد: در سال ۹۵ چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر، در سال ۹۶ پنج میلیون و صد هزار گردشگر و در سال ۹۷ هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی وارد ایران شده و در حالی ۹ ماه اول سال ۹۸ هشت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی به ایران آمدند که در سه ماه آخر سال گردشگر وارد کشور نشد، اما آمار گردشگر ورودی به ایران نشان می‌دهد هرساله جهش ورود گردشگر داشته‌ایم.
به گفته تیموری، رشد گردشگری ایران در سال ۹۷ نسبت به سال پیش از آن ۵۲ درصد بوده و در سال ۹۸ نسبت به سال قبل باوجود اتفاقات بدی که برای کشور افتاد، دوباره  رشد ۱۱ درصدی داشت درحالی‌که رشد گردشگری جهان حدود ۵درصد بوده است.