خبر

خبر

مروری بر زندگی آیت‌ا... طالقانی
رادیوایران با دو برنامه «پلاك ‌هشت» و «از دیار طالقان» از زندگی و شخصیت آیت‌ا... طالقانی می‌گوید.
به گزارش جام‌جم، به روایت تقویم، آیت‌ا... طالقانی در ۱۹شهریور سال ۱۳۵۸ درگذشت. از این رو برنامه «پلاك هشت» امروز ۱۹ شهریور در بخشی از برنامه به مرور خاطراتدوستان و همراهان آیت‌ا... طالقانی از ایشان می‌پردازد.«پلاك هشت» این هفته به تهیه‌كنندگی محمد اسماعیل‌پور و با اجرای حمیدرضا رضایی و گزارشگری سمیه رنجكش ساعت ۱۳ و 30 دقیقه از رادیوایران پخش می‌شود.در برنامه دیگر با عنوان «از دیار طالقان» مستندی از زندگی و فعالیت‌های آیت‌ا... طالقانی پخش می‌شود كه چهارشنبه ساعت ۱۷ و 50 دقیقه از رادیوایران پخش می‌شود.

شرح پیامدهای بدگویی با استناد به نهج‌البلاغه در «منشور امیر»
برنامه «منشور امیر» 19 شهریور، شنوندگان رادیو معارف را با پیامدهای بدگویی و غیبت از منظر امام علی(ع) آشنا می‌کند.
به گزارش جام جم، برنامه منشور امیر، 19شهریور با حضور  حجت‌الاسلام محدثی به شرح خطبه 141 و 142 کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه می‌پردازد.
این کارشناس دینی درباره نهى از استماع غیبت از منظر امیرالمومنین(ع)،پیامدهای بدگویی پشت سر یکدیگر و اهمیت آبروی مردم با شنوندگان سخن می‌گوید. همچنین اهمیت بخشش و احسان از منظر آیات و روایات، ازجمله مباحث دیگری است که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود.
برنامه منشور امیر به تهیه‌کنندگی سید روح‌ا... شجاعی و اجرای محبوبه شیرعلی، روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱و۱۵ دقیقه از رادیو معارف به سمع مخاطبان می‌رسد.

صبا در قاب آموزش
شبکه تلویزیونی آموزش، میزبان پویانمایی‌های محرمی مرکز پویانمایی صباست.
به گزارش جام جم، امسال نیز شبکه تلویزیونی آموزش همانند سال‌های گذشته در ایام ماه محرم با پخش پویانمایی‌های مرکز صبا ازجمله «مقتل خوانی» و «قصه‌های آسمانی» به کارگردانی علیرضا فرمانی و «داستان راستان» به کارگردانی حسن سلطانی، حماسه عاشورا و نهضت حسینی (ع) را برای خردسالان، کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشت.
مجموعه پویانمایی « مقتل خوانی» با تکنیک دوبعدی در 20 قسمت 10 دقیقه‌ای به بهانه روایت رویداد عظیم حماسه عاشورا و نهضت حسینی (ع) با شیوه‌ای نو و زبانی تازه برای کودکان ساخته شد.این مجموعه از مرگ معاویه و آغاز حکومت یزید، خودداری امام حسین(ع) از بیعت با یزید، حرکت آن امام به‌سوی مکه و سپس کوفه و توقف در کربلا و حوادث عظیم تاسوعا و عاشورا حکایت دارد. در این مجموعه سعی شده با نگاه مذهبی ساده همراه با واقعیت و بابیانی ساده برای مخاطبان کودک بازگو شود تا بتوانند رویدادهای مهم آن زمان را درک کنند.
مجموعه پویانمایی « قصه‌های آسمانی» هم با  تکنیک دوبعدی در 11 قسمت 14 دقیقه‌ای با موضوعات مختلف آیینی و دینی برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید و پخش شد.
همچنین مجموعه پویانمایی «داستان راستان» هم در قالب 14 قسمت 15دقیقه‌ای با تکنیک سه‌بعدی تولید شد که هر قسمت آن داستان مستقلی دارد و در آن‌یکی از موضوعات دینی و قرآنی محور اصلی داستان قرار می‌گیرد.