ذره‌بین

ذره‌بین

 انگلیس: واکسن کرونا احتمالا اوایل سال آینده در دسترس است 
دولت انگلیس اعلام کرد انتظار دارد اوایل سال آینده به واکسن ویروس کرونا دست یابد.
به گزارش یورونیوز، مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس این مطلب را در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت پیشرفت شرکت‌های دارویی این کشور در زمینه ساخت واکسن کرونا اعلام کرد. وی با بیان این‌که در حال حاضر دولت قرارداد خرید ۳۰میلیون دوز از واکسن را امضا کرده است، گفت: آنها همین الان شروع به ساختن دوزهای واکسن کرده‌اند قبل از این‌که حتی واکسن تایید شود. این گونه به محض این‌که واکسن تایید شد ما آماده بهره‌برداری خواهیم بود. هنکاک که در مصاحبه با رادیو LBC شرکت کرده بود، اضافه کرد بهترین سناریو آماده شدن واکسن در همین سال جاری است، اما محتمل‌ترین اوایل سال آینده است، ماه‌های نخستین سال آینده.
دانشگاه آکسفورد انگلیس یکی از مراکز پیشتاز در رقابت برای تولید واکسن کرونا در جهان به شمار می‌رود. با این حال هنوز این دانشگاه اعلام نکرده است چه زمانی واکسن خود را به بازار عرضه خواهد کرد. 
 دادگاه لندن درباره استرداد آسانژ به آمریکا تصمیم می‌گیرد
جلسات دادگاه جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس که به دلیل گسترش کرونا برگزار نشده بود اکنون دوباره در لندن ادامه می‌یابد. قضات دادگاه لندن باید در مورد استرداد آسانژ به آمریکا تصمیم بگیرند.
به گزارش دویچه وله، در مقابل دادگاه جنایی مرکزی لندن این بار هم فریاد اعتراض طرفداران آسانژ بلند خواهد شد چون طرفداران او از قبل اعلام کرده‌اند در مقابل دادگاه اعتراض خواهند کرد. آنها می‌گویند تنها یک تصمیم می‌تواند وجود داشته باشد و آن هم دادگاه نباید آسانژ را به آمریکا استرداد کند.
سازمان گزارشگران  بدون مرز می‌خواهد قبل از شروع جلسات دادگاه طوماری را به دولت بریتانیا تحویل دهد که بیش از ۸۰هزار نفر آن را امضا کردند. این نهاد از دولت انگلیس خواست آسانژ را به آمریکا تحویل ندهد.
گزارشگران بدون مرز و بسیاری دیگر از طرفداران آسانژ پیگرد قانونی بنیانگذار ویکی‌لیکس را اقدامی با انگیزه سیاسی می‌دانند. جولیان آسانژ ۴۸ساله که بنیانگذار ویکی‌لیکس است از ۱۱آوریل ۲۰۱۹میلادی در زندان امنیتی بلمارش لندن محبوس است.
 توقیف ۵۰۰ میلیون یورو دارایی مدیران شرکت وایرکارد در آلمان
دادستان مونیخ در پیگیری پرونده رسوایی مالی بزرگ شرکت کارت‌های اعتباری وایرکارد بیش از نیم میلیارد یورو اموال شخصی روسای پیشین این شرکت را توقیف کرد. تلاش برای دستگیری جان مارسالک، رئیس فراری وایرکارد همچنان ادامه دارد. جان مارسالک ظاهرا به مسکو گریخته است.
به گزارش رادیو فرانسه، بستانکاران زیادی از زمان فرار جان مارسالک برای دست گذاشتن روی اموال شخصی او تلاش می‌کنند. در این میان، ملکی در یکی از محله‌های اشرافی مونیخ شناسایی شده که به ویلای مارسالک 
شهرت دارد. 
مالک اصلی این ویلا یک زن 81 ساله مونیخی است که بعد از جنگ جهانی دوم با توسعه کار خیاطی و طراحی مد به ثروت رسیده و درآمدهای خود را روی مستغلات سرمایه‌گذاری کرده است. او ویلای خود را به مارسالک اجاره داده بود و از دو ماه پیش در پی فرار رئیس وایرکارد دیگر اجاره‌ای دریافت نکرده است. اجاره این ویلا ماهانه 
45 هزار یوروست.
مارکوس براون، رئیس هیات مدیره شرکت وایرکارد به عنوان یکی دیگر از متهمان اصلی سوءاستفاده بزرگ در این شرکت در بازداشت موقت به سر می‌برد. براون دارای مستغلات متعددی در مونیخ؛ وین و کیتسبول اتریش است، اما در برخی از این مستغلات همسر خود را نیز شریک کرده است.