نسخه Pdf

 کمی آنسوتر از تهــران

پخش آثار نمایشی شبکه سهند از سیمای عمومی

کمی آنسوتر از تهــران

یکی از تولیدات مهم شبکه سهند که به زودی از آن رونمایی می‌شود تله‌فیلم «کمی آنسوتر »به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین پورستار  است  که در اربعین شهادت امام حسین(ع) روی آنتن مِی‌رود.  «کمی آنسوتر» که فضای تاریخی سال61 هجری را به نمایش گذاشته درباره اولین پیاده‌روی اربعین در تاریخ است. به گواهی تاریخ، جابر‌بن
 عبدا...انصاری، اولین شخصی است که بعد از شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان و هفتاد و دو تن از یارانشان با پای پیاده به زیارت مرقد امام حسین (ع) در روز بیستم صفر می‌شتابد. پورستار کوشید در این روایت تاریخی مشقات و مشکلات زائران امام حسین را در دوران حکومت جبار بنی‌امیه به قاب تلویزیون بیاورد.در این فیلم داستانی علی حسینقلی‌زاده نویسنده، حسن وکیلی تصویربردار و نورپرداز و بهزاد شاهدی تدوینگر و ساخت موسیقی آن برعهده محمد ملکی است. محمد اردوبادی، فاطمه حسینی و محمد نیازی بازیگران اصلی این فیلم داستانی هستند.
 آوازهای سرزمین مادری‌ام 
این تله فیلم 100 دقیقه‌ای به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسن نجفی داستان زنی به نام مارال را روایت می‌کند که همسرش معتاد است. او بخاطر حفظ بنیان خانواده و تامین امورات زندگی دست به کارهای سخت از جمله مسافر‌کشی می‌زند و سرقت ماشین مارال او را در معرض مشکلات عدیده‌ای قرار می‌دهد و....
پرداختن به موضوع آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و بحث اعتیاد از جمله موضوعاتی است که در تله‌فیلم «آوازهای مادری‌ام» به آن پرداخته شده است. 
تصویربردار و نورپرداز علی آب‌پاک، صدابردار حسن سلمانی، تدوینگر علیرضا سلمان‌پور، مدیر تولید فرزین ریحانی این اثر هستند. حمیرا ریاضی، ناصر هاشمی، وحیده صحرانورد، رضا آب‌پاک و اشتری از جمله بازیگران این تله‌فیلم هستند.
  روزهای بی‌قراری
فصل دوم سریال «روزهای بی‌قراری» به سفارش مرکز سیمای استان‌ها با مشارکت شبکه سهند در 30‌قسمت 40 دقیقه‌ای تولید شد. این سریال با مشارکت شهرداری تبریز تولید و بسیاری از قسمت‌های این سریال در اماکن تاریخی، دیدنی و عمومی شهر تبریز تصویربرداری شده است.
فصل دوم اثر به کارگردانی کاظم معصومی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی ادامه فصل اول و داستان زندگی ساراست. او شخصیت اصلی داستان در فصل دوم روزهای بی‌قراری است که در شهر مشهد سکونت دارد. از این رو آغاز قصه از مشهد بوده و سیر جریانات و اتفاقات داستان، سارا را به تبریز می‌برد. سارا صوفیانی که نقش سارا را در این سریال بر عهده دارد، به منظور یافتن هویت واقعی خود با تنها سرنخش که یک فرش نفیس قدیمی است از مشهد عازم تبریز می‌شود و در ادامه اتفاقات مختلفی را پشت سر می‌گذارد. 
خسرو پایاب، فیروز عاقلی، وحید منافی، زیبا فرج اللهی و جمعی از  بازیگران استان آذربایجان شرقی در کنار سارا صوفیانی، افسانه بایگان، حمیدرضا آذرنگ، مجید واشقانی و... نقش آفرینی می‌کنند و تلاش همه عوامل بر این است که اوقاتی خوش و جذاب برای بینندگان فراهم کنند.  در این سریال به موضوع تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام و چهل سالگی انقلاب اسلامی به طور ویژه پرداخت می‌شود. 
گفتنی است فصل اول سریال روزهای بی‌قراری در 23‌قسمت 40 دقیقه‌ای به سفارش مرکز سیمای استان‌ها از شبکه سه سیما پخش شد و جزو پربیننده‌ترین سریال‌ها در سال 1395 بود. 
 نمایش تمام شد
تله‌فیلم «نمایش تمام شد» عنوان تله‌فیلمی بود که در سیمای مرکز آذربایجان شرقی به مدت 86 دقیقه به تهیه‌کنندگی فرزاد یحیوی و کارگردانی افشین علیزاده و نویسندگی فرزاد مهدی‌نیا تولید و پخش شد. 
احمد دانش‌آموخته تئاتر و تولد‌یافته در خانواده‌ای تعزیه‌گردان، در حال حاضر برای تأمین هزینه درمان برادر جانبازش محمود که در گذشته شبیه‌خوان حضرت ابوالفضل (ع) بوده، مسافرکشی می‌کند. روزی او از سوی سحر محرابی برای ایفای شبیه حضرت ابوالفضل (ع) در تعزیه‌ای با شیوه نوین به دانشکده دعوت می‌شود. تمرین آغاز می‌شود اما احمد یک‌باره تمرین را در میانه راه ترک می‌کند و سحر به‌‌رغم میل باطنی کسی دیگر را جایگزین احمد می‌کند. استاد مرتضایی که از مدرسان دانشکده است اعتقاد دارد دلیل ناراحتی احمد، وضعیت برادرش است و او از جایی ضربه خورده که برای دیگران راحت است. برای همین از احمد می‌خواهد به نمایشی که دو روز بیشتر به اجرای آن نمانده، بازگردد. احمد نمی‌پذیرد اما...
کیوان محمودنژاد، هادی افتخارزاده، وحیده صحرانورد، بیتا آزادی و وحید منافی در فیلم تلویزیونی نمایش تمام شد بازی کرده‌اند.