خبر خوش برای استقلالی‌ها

هر چهار نماینده ایران در قرنطینه قطری‌ها

خبر خوش برای استقلالی‌ها

فوتبال با طعم آسیایی‌اش از این هفته آغاز می‌شود تا چهار نماینده کشورمان یک بار دیگر شانس خود را برای پایان دادن به طلسمی که فعلا 26 ساله و پابرجا مانده است ، امتحان کنند. 4 بازی در مرحله  گروهی و 4 بازی هم تا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا، مسیر دشوار 4 نماینده ایران را ترسیم می‌کند. آیا امسال که قرار است فینال لیگ قهرمانان آسیا به صورت تک‌بازی در منطقه غرب آسیا (احتمالا قطر)  برگزار شود، همچون دو سال پیش نماینده‌ای در بازی نهایی خواهیم داشت؟ همه چیز تا قبل از 29‌آذر  مشخص می‌شود، چراکه AFC  دیروز اعلام کرد قهرمان این فصل فوتبال آسیا دو روز مانده به شروع زمستان معرفی می‌شود.
 انصراف
خبر مهم این بود که  الوحده امارات در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است به‌دلیل کرونا توانایی حضور در کشور قطر برای انجام بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را ندارد!
این خبر بیش از همه در اردوی استقلالی‌ها بازتاب داشت، چراکه این تیم باید در روزهای دوشنبه و پنجشنبه همین هفته به مصاف الوحده امارات می‌رفت. حالا استقلال استراحت بیشتری می‌کند. ضمن این‌که شانس صعودش هم به شکل قابل توجهی بالا می‌رود.
طبق قوانینی که وجود دارد، اگر تیمی انصراف دهد، تمام بازی‌های آن تیم لغو می‌شود و هیچ امتیاز یا گل زده‌ای برای تیم حریف محاسبه نخواهد شد تا جایگاه تیم‌ها در گروه دچار تغییر نشود. الوحده با 4 امتیاز تیم دوم جدول گروه بود و حالا استقلال برای صعود فقط کافیست بالاتر از تیم ته‌جدولی الشرطه عراق قرار بگیرد. استقلالی‌ها برای سرگروهی هم کارشان راحت‌تر شد؛ چراکه به جای 3‌امتیاز فقط 2‌امتیاز با الاهلی عربستان فاصله دارند.
 قرنطینه
استقلالی‌ها که زودتر از دیگر نمایندگان فوتبال ایران راهی قطر شدند، زودتر از سایرین هم طعم قرنطینه در دوحه را چشیدند. براساس پروتکل‌های تدوین شده از سوی AFC برای ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌ها بلافاصله پس از حضور در دوحه باید آزمایش کرونا بدهند و بعد پس از مشخص شدن پاسخ آزمایش می‌توانند فعالیت‌های تمرینی خود را آغاز کنند. به همین خاطر آبی‌پوشان در هتل دوسیت قرنطینه شده‌اند. در هر اتاق دو نفر حضور دارند و غذاها نیز به صورت منوی پیش‌فرض تنظیم شده AFC به صورت بسته‌بندی سرو می‌شود.
نکته جالب این‌که آزمایش کرونایی که تیم‌ها در ایران داده‌اند، فقط 48‌ساعت برای قطری‌ها اعتبار دارد؛ در واقع آن آزمایش صرفا برای عبور از گیت و پرواز به سوی دوحه بوده است و سپس تیم‌ها باید در بدو ورود به کشور قطر آزمایش جدید بدهند.
 پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو هم رسیدند
در شرایطی که ویزای یحیی گل‌محمدی ، حمید مطهری ، داوود فنایی و مظاهر رحیم پور از کادر فنی و بشار رسن، حامد لک و  احسان حسینی صادر نشده بود سرخپوشان دیروز با نفرات کامل به قطر پرواز کردند. این سفر با هماهنگی سفیر ایران در قطر انجام شد.  نکته عجیب حضورنداشتن دو بازیکن اصلی پرسپولیس در فصل گذشته در کاروان سرخپوشان بود. مهدی شیری و محمد نادری ، دو مدافع این تیم ، پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی نکردند تا با غیبت محسن ربیع‌خواه و محمد انصاری تعداد غایبان نامدار اردوی پرسپولیسی‌ها به 4‌نفر برسد.
دیروز همچنین کاروان تیم‌های سپاهان و شهرخودرو هم وارد قطر شدند تا آنها هم در هتل‌های خود قرنطینه شوند.