شــــــارژ با شــارجه!

پرسپولیس - الشارجه نبردی برای صعود

شــــــارژ با شــارجه!

 زمانی توصیه علی پروین در رختکن به پرسپولیسی‌ها این بود:«بهونه بی‌بهونه. یک جوری برید تو زمین که انگار دو تا گل جلویید. داور و ماور و اینا نداریم. شما فکر کنید اصلا می‌خوان براشون پنالتی بگیرن. یکی از ما رو اخراج کنن. برید تو زمین ماشالا، سه- هیچ جلوییم ما.» پروین برای زدن این حرف‌ها دلیل داشت. می‌خواست به بازیکنانش بگوید غر نزنند، بهانه نگیرند که داور فلان خطا را نگرفت و فلان‌جا چنین شد و ... امشب پرسپولیس در چنین شرایطی است. همه می‌دانیم که قبل از بازی با الدحیل  و خیلی ناجوانمردانه  مهدی بن‌عطیه محروم را بخشیدند. یا سوت‌ها به نفع تیم حریف بود و کاری کردند تا در نهایت پرسپولیس برنده نباشد.
آنها البته تیر دیگری هم زدند که به بدن پرسپولیس اصابت کرد. در شرایطی که سرخپوشان در بازی رفت با الشارجه 2 بر 2 مساوی شده بودند، کنفدراسیون فوتبال آسیا قانون گل زده در خانه حریف را حذف کرد تا در جدول رده‌بندی پرسپولیس پایین‌تر از شارجه قرار بگیرد و برای صعود مجبور باشد بازی را ببرد.
امروز همان روزی است که پروین سال‌ها قبل درباره‌اش حرف زده بود. شما دو- سه گل عقب هستید و برای صعود باید با بازیکنان شارجه، داور، کمک داورها و کنفدراسیون آسیا بجنگید. ضمن اینکه این را فراموش نکنید،شما پرسپولیس هستید و همین دو سال قبل فینال آسیا را دیدید. درست است که کمر همت بسته‌اند تا تیم‌های ایرانی از آسیا حذف شوند اما الشارجه که هیچ، غول‌های بزرگی در فوتبال آسیا، با پشتوانه مالی، با حمایت‌های همه‌جانبه به زانو درآمده‌اند. به قول فوتبالی‌های قدیمی توپ‌گرد است و زمین صاف. شما گل را بزن و خوب دفاع کن بگذار کنفدراسیون آسیا و خدم و حشمی که دارد خودش را فدای تیم‌های اماراتی و عربستانی کند. خودشان هم می‌دانند که زورشان نمی‌رسد. اصلا همه اینها را بریزیم دور. آقا یحیی، بچه‌های پرسپولیس، بچه‌های کادر فنی و تدارکات. امشب چیز زیادی از شما نمی‌خواهیم، فقط پرسپولیس باشید.


سیامک نعمتی:در قطر می‌مانیم
سیامک نعمتی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل الشارجه امارات در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: فکر می‌کنم بازی خیلی خوبی را از هر دو تیم شاهد خواهیم بود، چون دو تیم پرقدرت هستند. ما از روز اولی که وارد قطر شدیم می‌خواستیم از این گروه صعود کنیم. امیدوارم فردا این اتفاق بیفتد و سه امتیاز را کسب کنیم تا از راه دور دل هواداران را شاد کنیم. فکر می‌کنم پرسپولیس یکی از تیم‌هایی خواهد بود که در قطر می‌ماند و ان‌شاءا...  به‌عنوان آخرین تیم از قطر به کشورمان بازمی‌گردیم.

گل‌محمدی:همه شانس صعود دارند
یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل الشارجه امارات در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی سخت و حساسی داریم و این یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل ما خواهد بود. این بازی می‌تواند به ما کمک کند تا بتوانیم در جام بمانیم. به خاطر همین موضوع امروز با تمام توان و نیرو بازی می‌کنیم. سرمربی پرسپولیس در مورد این‌که تیمش در بازی رفت به نتیجه تساوی 2 بر 2 مقابل الشارجه رسیده و در این بازی نیاز به سه امتیاز دارد، گفت: من در صحبت‌های خودم گفتم که الشارجه یکی از تیم‌های خوب این دوره از بازی‌هاست. ما هم در گروهی هستیم که همه تیم‌ها شانس صعود دارند. ما تیم خوبی هستیم و در این سه بازی که در قطر انجام دادیم بازی‌های خیلی خوبی به نمایش گذاشتیم که دو بازی را بردیم و یک بازی را هم روی اتفاقات و اشتباهات پی‌در‌پی داوری باختیم.»