اطلاع‌رسانی پرونده زم بعد از قطعیت دادنامه

سخنگوی قوه قضاییه اعلام كرد:

اطلاع‌رسانی پرونده زم بعد از قطعیت دادنامه



سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده روح‌ا... زم و گمانه‌زنی‌هایی كه در مورد حكم زم انجام می‌شود، گفت: این پرونده ویژه است؛ مطمئن باشید بعد از قطعیت دادنامه و وصول پرونده به دادسرا برای اجرای حكم، حتما از سوی مراجع رسمی نسبت به آخرین تصمیم این پرونده اطلاع‌رسانی خواهد شد.
به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری افزود: گمانه‌زنی‌ها و مطالبی كه از ناحیه مراجع غیررسمی اعلام می‌شود قابل اعتماد نیست؛ همچنین باید گفت این پرونده‌ای نیست كه به سرانجام برسد و مراجع رسمی، سرانجام آن را اعلام نكنند. مطمئن باشید پس از طی فرآیند قانونی و صدور حكم قطعی و ابلاغ برای اجرا، اطلاع‌رسانی هم از ناحیه مراجع رسمی صورت خواهد گرفت.
اسماعیلی در پاسخ به سؤالی پیرامون آخرین وضعیت پرونده رئیس سابق هلال‌احمر، گفت: دادگاه بدوی به پرونده مزبور رسیدگی كرده و رأی خود را صادر كرده‌است و پرونده در فرآیند تجدیدنظرخواهی است. از آنجا كه هنوز حكم قطعی صادر نشده از بیان جزئیات اتهامات و میزان محكومیت معذور هستم و بعد از قطعیت دادنامه توضیحات تكمیلی ارائه می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره بخشنامه اخیر رئیس قوه قضاییه درباره دادگاه‌های جرم سیاسی گفت: متعاقب بخشنامه ریاست قوه قضاییه برای تعدادی از پرونده‌های مطروحه در دادسرا كه می‌توانست مصداق جرم سیاسی باشد با تشخیص فعلی دادسرا كیفرخواست جرم سیاسی صادر شده و به دادگاه كیفری یك ارجاع شده تا با حضور هیات منصفه رسیدگی شود.
اسماعیلی عنوان كرد: در آبان ماه ما اولین جلسات مربوط به رسیدگی به پرونده‌های جرم سیاسی كه با كیفرخواست از دادسرا به دادگاه ارجاع شده را شاهد خواهیم بود و این بیانگر آن است كه قوه قضاییه این اراده را دارد كه همه امور را در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی رسیدگی كند.اسماعیلی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده دوم اكبر طبری گفت: بخش دوم این پرونده در مورد تعدادی از متهمان هنوز در دادسراست و افرادی هستند كه هنوز در مورد آنها دادسرا تصمیم نهایی نگرفته است و در مورد اتهامات آن افراد نیز متهم ردیف اول سهم و مشاركتی دارد و در آن موضوع نیز با تصمیم نهایی دادسرا چنانچه منتهی به قرار جلب به دادرسی و كیفرخواست شود، دادگاه رسیدگی خواهد كرد.
وی تصریح كرد: به‌طور مختصر باید گفت بخشی از این پرونده هنوز در دادسراست و به دادگاه نیامده و بخشی كه به دادگاه آمده در مورد ۱۷نفر دادگاه رای صادر كرده و در مورد پنج نفر دیگر هنوز دادگاه رای صادر نكرده و عامل اصلی آن این است كه یك نفر از ایشان، مرحوم منصوری است كه فوت كرده و در مورد چند نفر دیگر به لحاظ این‌كه در خارج از كشور هستند، دادگاه هنوز تصمیمی نگرفته است.